خانه / گردشگری / تعطیلات عید نوروز ۹۶ |عید نوروز سال ۹۶ کجا بریم سفر

تعطیلات عید نوروز ۹۶ |عید نوروز سال ۹۶ کجا بریم سفر

تعطیلات عید نوروز ۹۶ | نوروز ۹۶ کجا بریم سفر

عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت است. اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و یا در نظر دارید برای مدتی از محل اقامت تان دور شوید به این نکات توجه کنید.شما در انتخاب شیوۀ سفرتان کاملا مختار هستید که شیوۀ سفرتان را تعیین کنید ، اینکه بطور شخصی و انفرادی و یا از طریق تور و  آژانس های مسافرتی که خدمات متفاوتی را ارائه می کنند، مسافرت تان را انجام دهید . برخی از آژانس های مسافرتی تنها فروشنده بلیت هستند و برخی دیگر علاوه بر فروش بلیت، خدمات تور را نیز ارائه می دهند. این آژانس ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند؛ آژانس های هواپیمایی که خود برگزار کننده تور هستند و  یا آنهایی که واسطه فروش تور و نماینده یک آژانس داخلی دیگر هستند.بهر حال غیر از نحوۀ سفر نکات دیگری هم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و در اینجا ما به برخی از آنها اشاره میکنیم.

تعطیلات-عید-نوروز

قبل از شروع تور نوروز ، برنامه تان را تنظیم کنید.

در این برنامه، مدت زمان مسافرت، مسیر دقیق  توقفگاه ها ، بودجۀ سفر، وضعیت هوای مقصد ، هتل ، مسیر سفر و غیره را در طول سفر شناسایی کنید. پیش از ترک منزل، یک بار دیگر وسایل مورد نیاز در طول سفر را بازبینی کنید. برای اطمینان از این که همه وسایل مورد نیاز را برداشته اید، قبلاً صورتی از آن ها تهیه کنید و از بردن وسایل اضافی و غیرضروری خودداری کنید.در سفرهای خارجی پاسپورت و بلیط از لوازم ضروری است که باید خیلی قبل تر از شروع سفر برای آنها برنامه ریزی و اقدام کنید.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

بودجۀ سفر نوروز

معمولا مهم ترین عامل در انتخاب مقصد ، بودجه و میزان پولی است که برای تعطیلات نورورز  و سفرتان اختصاص می دهید، اگر به همراه اعضای خانواده خود سالی یک بار به تعطیلاتی درخور و شایسته بروید، قطعا بهتر از چندین سفری خواهد بود که با امکانات محدود و در محیط های نا امنی سپری شده و حسرت فعالیت های تفریحی، خوراک های لذیذ و خرید را بر دل اعضای خانوادتان می گذارد. اگر از تغییرات قیمت آژانس های مسافرتی و هتل ها مطلع باشید ، می توانید با صرف هزینۀ کمتر سفر دلچسب تری را تجربه کنید. آژانس‌های مسافرتی تا چند روز پیش از شروع پرواز تورهای خود را با بالاترین قیمت ممکن و سود به فروش می‌رسانند اما اگر صندلی خالی بماند به مرور قیمت تورهای خود را کاهش می‌دهند تا جاهای خالی را پر کنند ( تورهای لحظه آخری ). این روند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند تا چند ساعت مانده به پرواز که اگر باز هم صندلی خالی بماند قیمت‌ها به طرز باورنکردنی پایین می‌آید و آن زمان به راحتی میتوانید هزینۀ رفت و برگشت سفرتان را به طرز چشمگیری کاهش دهید. این کاهش قیمت‌ها از جانب هتل‌ها هم اتفاق می‌افتد و تخفیف‌های عمده و ویژه‌ای را برای آژانس‌ها منظور می‌کنند. این اتفاق‌ها معمولا زمانی رخ می‌دهد که از مسافران کشورهای دیگر این شهرها کاسته می‌شود و هتل‌ها برای پر کردن اتاق‌های خود به آژانس‌ها تخفیفات ویژه ای می‌دهند و این باز هم مژده ای برای کاهش هر چه بیشتر هزینۀ سفرتان است.

 

تعطیلات-عید-نوروز

انتخاب هتل مناسب

انتخاب هتل مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در طول سفر بوده است. چه به تنهایی و  چه برای کار سفر کنید و چه با اعضای خانواده و به قصد تفریح، آسودگی در طول اقامت از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر بدانید کدام یک از اقامتگاه ها مورد نیازتان است و چه میزان از بودجۀ سفرتان را باید به آن اختصاص دهید. اگر سفری کاری پیش رو دارید، موقعیت مکانی محل اقامت شما و سکوت و آرامش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در سفرهای خانودگی بهتر است به امکانات تفریحی هتل و همچنین مراکز خرید و جاذبه هایی که در اطراف آن وجود دارد، بیشتر توجه کنید.

 

تعطیلات-عید-نوروز

آب و هوای مقصد

از دیگر نکات مهمی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد آب و هوای مقصدی است که سفر به آنجا منتهی می شود. اگر مقصد مد نظرتان زمستانی است ، همراه بردن لباسهای گرم و مخصوص زمستان ضروری بوده و اگر مقصدتان دارای آب و هوای گرم و تابستانی است ، لباسها و لوازم سبکی را برای اقامت تان در آنجا انتخاب کنید تا بدنتان متناسب با آب و هوای آنجا تطبیق یابد و مشکل گرمازدگی یا سرما زدگی برایتان رخ ندهد.

کسب اطلاعات مناسب

قبل از سفر ، اطلاعاتی را در مورد مقصد سفرتان به دست آورید. بهتر است پیش از اقدام به سفر، نشانی و شماره تماس سفارت جمهوری اسلامی ایران و کنسرلگری‌های وابسته به آن را در کشور مقصد تهیه کرده و به همراه داشته باشید. در خارج از کشور بهترین مرجع حمایت کننده و پشتیبان شما، سفارتخانه و کنسولگری‌های کشورمان خواهد بود. هم چنین اطلاعاتی دربارۀ فرهنگ و آداب و رسوم آنجا جمع آوری کنید تا حین رفت و آمد و گشت و گذار در کشور خارجی با مشکل برخورد فرهنگی مواجه نشوید.

 

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

بهترین شهرها برای مسافرت در فصل بهار

جهان گردی

فصل بهار ماههای ژانویه ، فوریه و مارس است که بهترین زمان برای سفر و بهره بردن از طبیعت زیبای بهاری است. در ادامه به معرفی شهرهایی می پردازیم که در فصل بهار می توانید آنها را برای سفر برگزینید.

استانبول

در ماههای آخر فصل بهار یعنی مارس و آوریل که دمای هوا بین ۱۶تا ۲۵ درجه سانتی گراد است ، و هنوز هوا آنچنان رطوبتی ندارد می توان تور نورورزی استانبول را برای سفر انتخاب کرد چرا که بعد از آن کم کم رطوبت هوا بیشتر شده و به اصطلاح هوای استانبول شرجی و دم کرده می شود و گشت و گذار اصلا به مذاق تان خوش نمی آید. میتونید بررسی و قیمت هتل در استانبول را هم ببینید .

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

مارماریس

آب و هوای مارماریس مدیترانه ای است و از ویژگیهای آب و هوای مدیترانه ای تابستانهای گرم است پس بهترین زمان برای سفر توریستی به مارماریس ، فصل بهار است که هوا معتدل بوده و هنوز خبری از آفتاب سوزان و گرمای شدید نیست. سپری کردن زیبایی های بهار در مارماریس بسیار رویایی خواهد بود. هتل گرین ناچر ریزورت مارماریس در بین هتل های ۵ ستاره مارماریس در نزدیکی  مرکز مارماریس واقع شده است .

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

سنگاپور

 

آب و هوای سنگاپور معمولا بارانی است پس هر زمان که بخواهید، میتوانید به آنجا سفر کنید. اما اگر طرفدار غذاهای سنتی کشورها بوده اید و همیشه بدنبال امتحان کردنشان هستید، پس از اخذ ویرای سنگاپور در فصل بهار این کشور  بروید و از فستیوال غذا که همه ساله  برگزار می شود، نهایت استفاده را ببرید.

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

آگرا

بهترین زمان برای سفر به آگرا هندوستان ، فصل بهار است چرا که قبل از آن سرمای زمستان طی شده و تا قبل از رسیدن فصل تابستان که بتدریج گرمای ۴۵ درجه ای هوا خود را نشان میدهد، در تور هند مجال گشتن و لذت بردن از زیبایی های این کشور را دارید.

 

تعطیلات-عید-نوروز

دبی

دبی یکی از شهرهای بیابانی کشور امارات است که بیشتر ماههای سال گرمای هوا ی ۴۰ درجه ای واقعا کلافه کننده است اما با رسیدن فصل بهار هوا خنک تر شده و علیرغم آفتابی بودن روزهایش ،گرمای هوا اصلا آزار دهنده نیست. در تور دبی پس ماههای ژانویه و فوریه را برای سفر به دبی انتخاب کنید تا ازاقامت در این شهر زیبای توریستی لذت بیشتری ببرید. بررسی هتل های دبی را نیز ببینید .

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

پاریس

فصل بهار با زیبایی های کم نظیرش بهترین زمان برای سفر به شهر پاریس در کشور فرانسه است. چرا که در تابستان هوا گرم بوده و بازدید از این شهر که بسیار زیبا و تاریخی است ، چندان لذت بخش نیست و در فصل زمستان هم سرمای هوا برای گردشگرانی که سرما را دوست ندارند، کمی آزار دهنده خواهد بود. پس بازدید ازاماکن تاریخی و گردشگری پاریس در فصل بهار که گهگاه بارانهای لطیفی هم می بارد ، بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. تور نورورزی فرانسه نسبتا قیمت بالای دارد ولی خوب ارزش دیدن هم دارد .

 

تعطیلات-عید-نوروز

ایران گردی

جاذبه های گردشگری بهارانه ایران

در این مقاله قصد داریم شما را به تفکیک با برخی از جاذبه های توریستی کشور آشنا سازیم. در این متن از بعضی از استان های کشور نامی برده نشده است که متاسفانه به علت حجم بالای مطلب بوده است. همچنین از مهم ترین جاذبه های هر استان یاد کرده ایم که به همین سبب تمامی جاذبه ها به طور کامل در این مقاله آورده نشده است.
مشهد و کیش همیشه در توجه مسافران و ایران گردان عزیز بوده است و تورهای مشهد و تور کیش از پر رونق ترین تور های ایران گردی است .  اینجا هم به تبرک اسم امام رضا (ع) نام مشهد را ذکر می کینم .
همچنین بررسی هتل ها و لیست هتل های مشهد  را ملاحظه فرماییید .

استان اصفهان

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

شهرستــان فريدونشهر

با توجه به موقعيت آب و هوايي و كوهستاني بودن ، ‌وجود چشمه ساراها و انواع گياهان و گلهاي زيباي وحشي ،‌در دامنه ها ، كوهسارها ،‌هر بيننده و ديدار كننده از شهرستان در فصل بهار و تابستان را به خود محسور مي كند

 

تعطیلات-عید-نوروز

غارهاي شهر ستان :

غار كبوتران واقع در فريدونشهر

 

تعطیلات-عید-نوروز

غار كلبيس كب واقع در فريدونشهر

تفرجگاههاي معروف شهرستان :

دشت لاله هاي واژگون

 

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه لنگان واقع در دهستان چشمه لنگان روستاي سيبك

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه بابا احمد واقع در دهستان چشمه لنگان روستاي سرداب علياء

 

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار پونه زار  واقع در دهستان چشمه لنگان روستاي دربند

 

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه دره سپستان واقع در دهستان پشتكوه روستاي پشندگان

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار پشندگان واقع در دهستان پشتكوه روستاي پشندگان

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار طرزه واقع در دهستان پشتكوه روستاي طرزه

تعطیلات-عید-نوروز

پيست اسكي فريدونشهر

تعطیلات-عید-نوروز

اماكن زيارتي شهرستان :

مشعلدار علي و تاج علی واقع در فريدونشهر محله وحدت آباد

 

تعطیلات-عید-نوروز

امامزاده گوشه(سيد محمد) واقع در دهستان برف انبار روستاي چقا

 

تعطیلات-عید-نوروز

خوانسار

در ناحيه اي نه چندان دور از كوير مركزي ايران در فاصله حدود ۱۵۰ كيلومتري شمال غرب شهر اصفهان با پوشش گياهي متنوع كه لاله هاي واژگون آن معروف هستند قرار دارد.

 

تعطیلات-عید-نوروز

رويش هزاران لاله واژگون در اوان هربهار در دشت زيباي «گلستانكوه» جلوه بي نظير و كمياب طبيعت گوناگون حيات وحش در ايران را نمايان مي كند. «گلستانكوه» در وسعتي افزون بر يك هزار هكتار در منطقه سردسير غرب استان اصفهان در مسير خوانسار به اصفهان در ۱۵ كيلومتري شهر خوانسار و يكي از زيباترين كوههاي اصفهان با ارتفاع ۳۶۳۱ متر قرار گرفته و رويشگاه گل منحصر به فرد وكمياب «لاله هاي واژگون» و انواع ديگري از گياهان مرتعي خودرو است.

 

چادگان

شهرستان  چادگان يكي از شهر ستانهاي  استان اصفهان كه در سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه هيات محترم دولت از شهرستان فريدن منتزع گرديده است اين شهرستان از شمال به شهرستان فريدن ، از جنوب استان چهار محال و بختياري و از شرق به شهرستان تيران و كرون و از غرب به شهرستان فريدونشهر محدود مي شود .مركز شهرستان چادگان شهر چادگان مي باشد كه در ۱۱۵   كيلومتري  غرب  استان اصفهان واقع شده است.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

کاشان

فصل بهار و خصوصا اردیبهشت ماه زمان برداشت گل محمدی و گلاب گیری در قمصر کاشان است .

همه ساله ميمانان عزيز از سراسر ايران اسلامي جهت بازديد از آيين سنتي گلاب گيري راهي شهر سبز نياسر شده و از نزديك گلابگيري سنتي و عطر خوش رايحه گل محمدي را استشمام مي كنند . موقع رسيدن گل در شهر نياسر از پانزدهم ارديبهشت ماه شروع و تا حدود يك ماه بطول مي انجامد. هتل در شهر کاشان را نیز مشاهده کنید .

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان آذربایجان غربی

 

خوی

 

آثار باستانی متعددی در این شهر وجود دارد که از میان آنها می توان به مناره شمس تبریزی، مسجد مطلب خان، دروازه سنگی و پل خاتون اشاره نمود.

شهرستان چالدران

یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته است. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد. چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد.

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگر این شهر به کلیسای طاطاووس (قره کلیسا)، روستای دلیک داش، روستای قاشقا بلاغ، گیخ بلاغ و ایستی سو (آبگرم) می‌توان اشاره نمود.

سد بارون که به نام سد ماکو شناخته می شود در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.

استان آذربایجان شرقی

سراب

شهرستان سراب به مرکزیت شهر سراب در استان آذربایجان شرقی ایران قرار دارد. این شهرستان به دلیل واقع شدن در بین دو کوه سبلان و بزقوش دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک و ملایم در تابستان می‌باشد.

از نقاط دیدنی این شهرستان، علاوه بر دامنه‌های ساوالان و بزگوش و باغ های روستاهای اطراف سراب، می توان به آبگرم های معدنی آلله حق، اسبفروشان، اردها و ساری قیه اشاره کرد. به نظر آنوبانینی این شهرستان دارای قدمت طولانی بوده و از جمله آثار باستانی آن سنگ‌نوشته‌های اورارتویی (به خصوص رازلیقو) و قلعه های تاریخی در اطراف کوه ها می‌باشد.

اهر

اهر از شهرهای قدیمی استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهرستان از شمال به کلیبر، از شرق به مشکین‌شهر و مغان، از جنوب به هریس و از مغرب به ورزقان محدود است.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

بقعه ی شیخ شهاب‌الدین محمود اهری از اماکن تاریخی و مقدس در این شهرستان است. مسجد جامع و مسجد شیخ عماد نیز از نقاط تاریخی شهر است.

کلیبر

یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیه ی شمال شرقی این استان واقع شده است. شهرستان كلیبر از جنوب با اهر، از شمال با جمهوری آذربایجان، از غرب با رود ارس و جمهوری ارمنستان و از شرق با استان اردبیل همسایه است.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

کاروانسرای دوره صفوی که در کنار رودخانه کلیبر واقع شده و برج های یادمان یا مقبره ای از دوران مختلف که اکثرا مربوط به دوره ایلخانان است و همچنین امامزاده کلیبر و حمام مسجد جامع کلیبر، اصالت تاریخی شهرستان را سندیت می بخشد.

روستای کندوان

اگر دوست دارید بدانید زندگی در کندوهای عسل به چه شکل است باید به ۵۰ کیلومتری تبریز بروید، به روستایی که از دور به شکل کله قند و کندوی عسل است. اهالی روستای کندوان خانه های خود را در دل صخره ها علم کرده اند. در دنیا سه روستای صخره ای وجود دارد که کندوان یکی از آنهاست.
روستاهایی که در آمریکا و ترکیه قرار دارند تبدیل به هتل شده اند و کندوان تنها جایی است که هنوز هم مردم در آن به شکل گذشته زندگی می کنند. هتل لاله کندوان برای اسکان نوروزی مکان منسبی است .

 

تعطیلات-عید-نوروز

شهرستان میانه

آبشار بلوکان در شهرستان میانه قرار دارد. این آبشار در شمال روستای بلوکان و در مسیر رودخانه ای به همین نام قرار دارد که از کوه های بزغوش سرچشمه گرفته و به رودخانه شهر چایی می پیوندد. شهر چایی خود با پیوستن به قزل اوزن به دریای خزر سرازیر می گردد.

استان کهگیلویه و بویر احمد

استان کهگيلويه و بويراحمد با آب و هواي دلپذير و بهاري مي تواند پيشنهادي بيادماندني براي مسافران نوروزي باشد.

ياسوج شهري كه محصور در ميان ميليونها اصله درخت بلوط است با طبيعتي شگفت انگيز و هوايي دلپذير براي ميزباني مسافران نوروزي لحظه شماري مي‌كند. تمام مردم به زبان لري صحبت مي‌كنند.

آبشار مارگون

آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون‌ در مرز دو استان‌ كهگيلويه‌ و بويراحمد و فارس‌ قرار دارد. اين‌ آبشار در شرق‌ ياسوج‌ و در كنار روستاي‌ مارگون‌ واقع‌ شده‌ است‌. اين‌ آبشار از ديگر آبشارهاي‌ اين‌ استان‌ معروف‌تر است‌.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

کوه آب نهر

اين کوه در فاصله ی ۹ کيلومترى شمال شرقى ياسوج و در جنوب روستاى چشمه چنار با ارتفاع ۳۲۲۰ متر قرار گرفته است.

 

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار یاسوج

باغ‌هاي‌ سرسبز اطراف‌ آبشار و آب ‌و هواي‌ مساعد آن ‌، زيبايي‌ و جذابيت‌ ويژه‌اي‌ را به‌ اين‌ آبشار بخشيده‌ است‌. زيبايي‌ اين‌ منطقه‌ در بهار و تابستان‌ وصف‌ناپذير است‌.

 

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه میشی

آب‌ اين‌ چشمه‌ كه‌ از كوه‌ دنا سرچشمه‌ مي‌گيرد ، نماي‌ طبيعي ‌زيبايي‌ را به‌ وجود آورده‌ است‌.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

کبک کوه دنا

تعطیلات-عید-نوروز

شهر قدیم دهدشت (بلاد شاپور )

 

تعطیلات-عید-نوروز

دریاچه برم الوان (بهمئی)

تعطیلات-عید-نوروز

شهر توریستی سی سخت

تعطیلات-عید-نوروز

 

تنگ گنجه ای در نزدیکی یاسوج

تعطیلات-عید-نوروز

امامزده بی بی حکمیه (گچساران)

تعطیلات-عید-نوروز

روستای مارین (گچساران )

 

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه بلقیس چرام

 

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار کمر دوغ قلعه رییسی در شهرستان کهگیلویه

 

تعطیلات-عید-نوروز

گردن شلال دان شهرستان باشت

تعطیلات-عید-نوروز

طبیعت اطراف دیشموک

تعطیلات-عید-نوروز

مناظر طبیعی در منطقه حفاظت شده دنا

تعطیلات-عید-نوروز

نقوش برجسته تنگ سولک (سروک) در شهرستان بهمئی

تعطیلات-عید-نوروز

کوه گُل سی سخت در شهرستان دنا

تعطیلات-عید-نوروز

دوگور دوپا در شهرستان باشت

تعطیلات-عید-نوروز

بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه

تعطیلات-عید-نوروز

امامزاده سید محمود (سید محمید) قلعه رییسی در شهرستان کهگیلویه

 

تعطیلات-عید-نوروز

دریاچه سد کوثر در شهرستان گچساران

تعطیلات-عید-نوروز

گنبد لیشتر در شهرستان گچساران

تعطیلات-عید-نوروز

استان یزد

ریگهای روان در نزدیکی روستای صادق آباد است. از جاذبه های گردشگری استان که به تازگی به ثبت ملی رسیده هست و مجهز به امکانات شتر سواری و موتور سواری در ریگ می باشد.

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

استان خوزستان

شهرستان دزفول

دزفول در قسمت جلگه ای شمال خوزستان با مساحتی در حدود ۴۷۶۲ کیلومتر مربع واقع شده است فاصله این شهر تا تهران ۷۲۱ کیلومتر و تا اهواز ۱۵۵کیلومتر می باشد .

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

تپه های چغامیش :

تپه های باستانی چغامیش با قدمت ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح که به گفته باستان شناسان ، گنجینه اطلاعات کاملی از دوران های متعلق به چندین هزاره پیش از میلاد تا شکوفایی کامل تمدن شوش است نیز در دزفول قرار دارد.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

دانشگاه جندی شاپور :

دانشگاه بزرگ جندی شاپور که در شهری با همین نام واقع شده را می توان به عنوان اولین و بزرگترین مرکز آموزش پزشکی ، فلسفه و نجوم در روزگار ساسانیان نام برد. در این دانشگاه دانشمندانی از سراسر دنیا به تحقیق و تدریس می پرداختند.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان گیلان

روستای سوباتان

روستای سوباتان جزو ییلاق های لیسار است و در ۳۰ کیلومتری شهرستان تالش قرار گرفته. این منطقه به دلیل آب و هوای مناسب و مناطق دیدنی و زیبایی که دارد مورد توجه بیشتر گردشگران است.

 

تعطیلات-عید-نوروز

یکی از دیدنی های این روستا آبشار ۵۰ متری ورازان است که آب آن همیشه و حتی در فصل تابستان هم بسیار سرد است.

روستای امیركلایه

‌یكی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران تالاب ۱۲۳۰ هكتاری امیركلایه است كه محل زمستان‌گذرانی صدها پرنده مهاجر از گونه‌های مختلفی چون پلیكان، فلامینگو، كاكائی، خوتكا، قو و انواع مرغابی است.

 

تعطیلات-عید-نوروز

دشت شقایق های وحشی

دشت شقایق‌های وحشی در دامنه‌های كوهستانی تالش در شمال گیلان قرار دارد. این دشت كه از چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد منطقه تالش محسوب می‌شود، در خرداد به گل می‌نشیند.

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

بندر انزلی

بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد.

تالاب انزلی

تعطیلات-عید-نوروز

موج شکن

تعطیلات-عید-نوروز

پل های انزلی

تعطیلات-عید-نوروز

بلوار ساحلی

تعطیلات-عید-نوروز

بلوار انزلی

تعطیلات-عید-نوروز

کاخ انزلی

تعطیلات-عید-نوروز

حافظیه انزلی

تعطیلات-عید-نوروز

کشتی میرزاکوچک خان جنگلی

تعطیلات-عید-نوروز

استان زنجان

شهر انگور

ابهر یكی از شهرستان‌های استان زنجان است كه از نظر تاریخی، قدمت بسیار دارد. ابهر بعد از زنجان، دومین شهر پر‌اهمیت و بزرگ استان محسوب می‌شود.

تعطیلات-عید-نوروز

گنبد سلطانیه مشهد

گنبد سلطانیه، بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا و آرامگاه سلطان محمد خدابنده یا اولجایتو است. ساخت این بنا در سال ۷۰۳ هجری آغاز شد و در سال ۷۱۳ هجری به پایان رسید.

 

تعطیلات-عید-نوروز

بزرگ‌ترین نقش‌ اژدهای ایرانی

مجموعه صخره‌ای معبد داش‌كسن در ۱۶‌ كیلومتری سلطانیه و ۱۰‌ كیلومتری روستای ویر، بالای ارتفاعات مشرف بر منطقه قرار دارد كه از یادگارهای دوره ایلخانی در ایران محسوب می‌شود.

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان فارس

شیراز

باغ های شیراز به زیبایی و طراوت مشهور است. اما چند باغ  شیراز از جمله آثار تاریخی نیز محسوب می شود. از جمله :

باغ جهان نما

تعطیلات-عید-نوروز

باغ عفیف آباد

تعطیلات-عید-نوروز

باغ ارم

 

تعطیلات-عید-نوروز

دشت نرگس

نرگس‌زارهای زیبای فارس با وسعت تقریبی ۶۵ هكتار در شهرستان كازرون قرار دارد. بوته‌‌های نرگس این دشت‌های وسیع در بهمن به گل می‌نشیند و منظره‌ای چشم‌نواز را به‌همراه رایحه‌ای بهشتی به گردشگران عرضه می‌كند.

 

تعطیلات-عید-نوروز

روستای تنگ براق

این روستا پر است از مناظر طبیعی زیبا و بی نظیری که جا شدن این همه دیدنی در یک روستا را میسر کرده است. در تنگ براق، شما آبشار و تنگه و غار و دشت را یکجا می بینید!

 

تعطیلات-عید-نوروز

چشمه جوشك

این چشمه در محدوده شمال غربی شیراز، در كنار روستای ” قصرقمشه” قرار دارد. این چشمه بزرگ، سرچشمه رودخانه اعظم است كه باغ های تمام روستاهای مسیر خود مانند قصر قمشه ، منصورآباد و قصر دشت و … را آبیاری می كند.

تعطیلات-عید-نوروز

دریاچه مهارلو

۴ آب معدنی دریاچه در روستای مهارلو، برای بیماری های پوستی مفید است.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

علاوه بر این نقاط ، در شهرستان شیراز چشمه های فیل، رچی، سلیمانی، خارگان و تفرجگاه چاه محكی و دشت خضر، دیدنی است. قبل رفتن به تور شیراز حتما هتل های شیراز را مورد بررسی قرارا دهید تا انتخاب خوبی داشته باشید .

استان مازندران

دشت ناز

دشت ناز در ۲۹ كیلومتری شمال‌شرقی ساری در مازندران واقع شده است. این دشت با وسعتی‌ حدود ۵۶ هكتار از سال ۱۳۴۶ به‌عنوان پناهگاهی برای حفاظت و تكثیر گوزن زرد ایرانی یكی از نادرترین گونه‌های گوزن در جهان، در نظر گرفته شد.

 

تعطیلات-عید-نوروز

جنگل لفور

آبشاری با ارتفاع تقریبی ۷۵ متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در كنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی ۱۵ كیلومتری «زیراب» سوادكوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می رسیم .

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان لرستان

استان لرستان سرزميني زيبا با آب و هواي دلپذير و محصور در كوه هاي مرتفع و صعب العبور است.

اشترانكوه با ۴۱۵۰ متر ارتفاع بلندترين نقطه استان لرستان است.

تنوع آب وهوايي در شهر هاي استان مشاهده مي شود به طوري كه خرم آباد از اعتدال زمستاني و گرماي تابستاني،بروجرد از سرماي زمستاني واعتدال تابستاني،و اليگودرز از آب وهواي بسيار سرد در زمستان و معتدل در تابستان برخوردار است.

تفرجگاه هاي طبيعي:

تفرجگاه تخت شاه

 

تعطیلات-عید-نوروز

تفرجگاه شيرز

تعطیلات-عید-نوروز

 

تفرجگاه مخمل كوه (تنگه شبيخون)

تعطیلات-عید-نوروز

دره حوض موسي

تعطیلات-عید-نوروز

تفرجگاه نوژيان

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار بيشه:

اين آبشار يكي از زيباترين آبشارهاي كشور است در ايستگاه راه آهن بيشه در شهرستان دورود واقع شده است.

 

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار آب سفيد:

اين آبشار زيبا وديدني در منطقه ذلقي اليگودرز وبه فاصله حدود ۵۰ كيلومتري واقع شده است.

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

آبشار نوژيان:

اين آبشار يكي از زيبايي هاي طبيعت لرستان است كه هر ساله ،بسياري از مردم را به سوي خود جلب مي كند .

 

تعطیلات-عید-نوروز

 

درياچه گهر:

درياچه گهر يكي از زيباترين درياچه هاي كوهستاني كشور مي باشد اين درياچه از ذوب برف هاي اشترانكوه و انباشت آب آن در پشت سد يا آب بندي كه از ريزش كوه پديد آمده است .

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان اردبیل

دشت مغان

دشت مغان یكی از زیباترین دشت‌ها و چشم ‌اندازهای طبیعی كشور محسوب می‌شود. این دشت كه در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریاچه مازندران واقع شده جلگه‌ای است در شمالی‌ترین قسمت استان اردبیل.

 

تعطیلات-عید-نوروز

طبق منابع یک سوم این دشت در ایران قرار دارد و مابقی در جمهوری آذربایجان است.

استان چهارمحال و بختیاری

دشت لاله های واژگون

مشهورترین دشت لاله در ایران، دشت لاله‌های واژگون شهرستان كوهرنگ است كه در ۹۰ كیلومتری شهركرد در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. لاله‌های واژگون، که در زبان محلی اشک مریم نامیده می‌شوند، در اواخر فروردین ماه به گل می‌نشینند و تا اواخر اردیبهشت گل‌های خود را حفظ می کنند.

 

تعطیلات-عید-نوروز

استان هرمزگان – جزیره ی هنگام از دیدنی های قشم

این جزیره دارای ارتفاعات پست آهکی است و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است . طولانی ترین قطر جزیره از« روستای هنگام کهنه » تا « روستای هنگام جدید » و به فاصله ی ۹ کیلومتر است.

 

 

 

تعطیلات-عید-نوروز

تعطیلات عید نوروز ۹۶ | نوروز ۹۶ کجا بریم سفر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme