خانه / اخبار / آشنایی با لوله زهکش

آشنایی با لوله زهکش

امروزه لوله‌های مختلف نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند. یکی از لوله‌هایی که ممکن است کمتر اسمش به گوشتان خورده باشد، لوله زهکش یا drainage pipe است. همان‌طور که از نام این محصول مشخص بوده، از لوله‌های زهکش می‌توان به منظور انجام عملیات زهکشی استفاده کرد.

از اصلی ترین ممیزه‌های مهم لوله‌های سوراخدار می‌توان عدم محدودیت به‌کارگیری از آن‌ها در محیط‌های گوناگون اشاره نمود. بدین صورت که اصلا مهم نیست شما متقاضی عزیز به دنبال زهکشی یک زمین کشاورزی هستید و یا قصد دارید پیش از تکمیل یک بنا، زهکشی زمین زیربنای ساختمان را تکمیل کنید؛ زیرا در هر صورت بهترین انتخاب برای شما لوله‌های زهکش هستند.

تنوع بسیار زیاد در سایز‌ موجب شده است تا کاربران بتوانند بر اساس نیاز خود نسبت به خریداری این لوله‌های فوق‌العاده کاربردی اقدام کنند. طبیعتاً پیش از خریداری این لوله‌ها بهتر است بیشتر با آن‌ها آشنا شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم به معرفی همین محصولات بپردازیم.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

این لوله‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

لوله‌‌های زهکش به چه منظوری استفاده می‌شوند؟

مهمترین سوالی که در زمینه آشنایی با لوله زهکش باید به آن پاسخ دهیم، در مورد کاربرد کلی این لوله‌ها است. باید گفت که لوله‌های زهکش به منظور جذب و جابجایی آب در زیر زمین‌های مختلف به کار می‌روند. طبیعتاً مهم‌ترین کاربرد این لوله‌ها مربوط به جذب کردن آب موجود در زمین‌های کشاورزی و ورزشی است. همان‌طور که می‌دانید موارد مختلفی همچون بارش شدید باران و یا جاری شدن آب به شکل نامناسب می‌توانند منجر به افزایش بسیار شدید رطوبت خاک شوند.

رطوبت خاک اگر متعادل باشد، مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر میزان رطوبت از یک حد خاص بیشتر شود،‌ دیگر نمی‌توانید از زمین ورزشی یا کشاورزی‌تان استفاده کرد. در این شرایط باید به سراغ محصولاتی برویم که به ما کمک می‌کنند تا این رطوبت را جذب کنیم و آن را به محل دیگر انتقال دهیم.

در حقیقت اینطور باید اعلام کرد که لوله‌های سوراخدار زهکشی برای کنترل بهتر میزان رطوبت موجود در زمین‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه کاربرد اصلی این لوله‌ها مربوط به جذب کردن آب زمین‌های کشاورزی است؛ اما در حوزه‌های دیگری همچون کنترل میزان رطوبت زمین‌های ورزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از لوله‌های مختلف به منظور کنترل میزان رطوبت امر جدیدی نیست.‌ در گذشته نیز از لوله‌های خاصی همچون لوله‌های بتنی و آهنی به این منظور استفاده می‌کردند؛ اما این لوله‌ها با داشتن مشکلات خاصی همچون عمر مفید کم و زنگ زدن، گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسند. این در حالی است که لوله زهکش تمامی این مشکلات را حل می‌کند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

بهترین جنس لوله زهکش، مدل پلی اتیلنی آن است.

مدل‌های مختلف لوله‌های زهکش

حال که با کاربرد اصلی لوله زهکش روبه‌رو شدیم، بهتر است به بررسی مدل‌های مختلف این لوله‌ها نیز بپردازیم. لوله‌های زهکش در سه مدل اصلی ارائه می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ساختار و خواص منحصر به فرد خود هستند. شاید به نظر برسد که این مدل‌های گوناگون منجر به سردرگمی کاربران می‌شود؛ اما باید بگوییم که این امر صحیح نیست و همین تنوع موجب می‌‌شود تا بتوانید با سرعت بیشتری به سراغ لوله زهکش مدنظر خود بروید.

اولین و مهم‌ترین نوع از لوله‌های زهکش، لوله‌های زهکش متخلخل هستند. این لوله‌ها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به لوله‌های خرطومی دارند. در واقع اگر این لوله‌ها را از نزدیک ببینید، شاید آن‌ها را با لوله‌های خرطومی اشتباه بگیرید! لوله‌های زهکش متخلخل بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داد‌ه‌اند و اکثر کاربران به سراغ خریداری این لوله‌ها می‌روند.

مدل دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، لوله‌‌های زهکش موج­دار هستند. این لوله‌ها نیز ساختاری شبیه به لوله‌های متخلخل دارند؛ اما با این تفاوت که بدنه آن‌ها دارای یک حالت موج­دار است. این حالت موج‌دار به شما کمک می‌‌کند تا بتوانید از محصولات مذکور در زمین‌هایی که سطح یکسان ندارند، بهره ببرید.

نوع سوم لوله زهکش، لوله سطحی است. این نوع لوله کمتر از دو مدل قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا ساختار کاملاً ساده‌ای دارد و بیشتر به منظور جذب آب موجود بر روی زمین (به دلیل مواردی همچون سیل و…) به کار برده می­شود.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\2.jpg

شما میتوانید براحتی از این لوله‌ها بدون محدودیت در هر مکانی استفاده کنید

مزیت لوله‌های زهکش

نمی‌توان در مورد لوله زهکش صحبت کرد؛ اما به مهم‌ترین مزایای مربوط به این لوله‌ها نپرداخت. در واقع مزایایی همچون مقاومت بالا و عمر مفید عالی موجب شده‌اند تا کاربران به جای بهره‌گیری از سایر روش‌های زهکشی به سراغ خریداری این محصولات بروند. این مقاومت بالا و عمر مفید عالی باعث می‌شود تا بتوانید با خیال راحتی از لوله‌های زهکش بهره ببرید.

لوله‌های زهکشی (لوله سوراخدار) از مهمترین مشخصات و ویژگی هایی است که میتواند آب را جذب کند. در ساختار کلیه لوله‌های زهکش یک سری سوراخ‌های بسیار ریز بصورت ردیفی و منظم به کار گرفته می‌شود که آب موجود در درون زمین به وسیله آن‌ها جذب می­شود و سپس انتقال پیدا می‌کند. لوله‌های زهکش امروزی دارای طیف عظیمی از این سوراخ‌ها هستند و به همین دلیل می‌توان به خوبی از آن‌ها در زمینه زهکشی بهره برد.

قیمت مناسب نیز یک مزیت دیگر لوله زهکش محسوب می‌شود. تنها کافی است که قیمت این محصولات را با قیمت استفاده از سایر روش‌های زهکشی مقایسه کنید تا خودتان شاهد امکان صرفه‌جویی مناسب به کمک بهره‌گیری از این لوله‌ها باشید. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که لوله‌های مذکور تنها باید یک بار در زمین مدنظر شما نصب شوند تا بتوانید برای همیشه از کاربرد بی‌نظیر آن‌ها در زمینه زهکشی استفاده کنید. با توجه به این موارد باید گفت که لوله­های زهکش یک انتخاب عالی برای بسیاری از کاربران است.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

مناسبترین نوع لوله‌ها برای هدایت آب همین لولهی زهکش ها می باشند.

جنس لوله‌های زهکش

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در رابطه با لوله زهکش از ما پرسیده می‌شود، آن است که جنس این لوله‌ها از چیست؟ در پاسخ به این پرسش مهم باید بگوییم که لوله‌های زهکش مدرن از جنس پی وی سی و پلی اتیلن هستند. در واقع به منظور ساخت این لوله‌های بسیار کاربردی از این دو نوع ماده استفاده می‌شود. لوله پلی اتیلن نسبت به لوله زهکش پی وی سی مقاومت و قیمت بالاتری دارد.

مقاومت بالا در برابر فرسودگی در لوله‌های زهکش را مدیون به‌کارگیری همین ترکیب جذاب هستیم. وجود این ساختار بی‌نظیر به ما امکان می‌دهد که بدون نگرانی از بابت خراب شدن لوله‌های مذکور، آن‌ها را به راحتی در محیط‌های مختلفی به کار بگیریم.

امروزه امکان خریداری این لوله‌ها در سایزهای گوناگون فراهم شده است. شما می‌‌توانید لوله مدنظر خود را به راحتی هرچه‌تمام‌تر سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. اگر به دنبال یک محصول عالی به منظور تکمیل روند زهکشی در مدت زمان بسیار کوتاه هستید، بهره‌گیری از لوله زهکش بهترین انتخابی محسوب می‌شود که می‌توانید در این زمینه به سراغ آن بروید. لوله‌های زهکشی در این زمینه بهترین کاربرد را به شما ارائه می­دهند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

عمر مفید لوله‌های زهکش بالا است.

راهنمای خرید لوله زهکش

استفاده از لوله‌های ویژه در حوزه‌های مختلف موجب شده است که بتوانیم فرایند‌های گوناگون را با سرعت بهتری به پایان برسانیم. لوله‌های زهکش از جمله پرکاربردترین لوله‌هایی به شمار می‌آيند که به ما در زمینه زهکشی محیط‌های مختلف کمک می­کنند.

لوله زهکش از جنس پی وی سی و پلی اتیلن است. همین امر میزان مقاومت آن را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. شما می‌توانید لوله‌های زهکش را در اندازه‌های مدنظر خود خریداری کنید و از آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن بهره‌ ببرید. چنانچه با پرسش خاصی در رابطه با این لوله‌های بی‌نظیر روبه‌رو هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme