خانه / تبلت و موبایل / همه چیز درباره اپل آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ ( iPhone 8 )

همه چیز درباره اپل آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ ( iPhone 8 )

همه چیز درباره اپل آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ ( iPhone 8 )

اخبار جدید و مشخصات جدید اپل آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ ( iPhone 8 ) را در دنیای موبایل سایت دیلی مشاهده نمایید .

آیفون ۸ احتمالا با نام Edition معرفی می‌شود

شایعات حاکی از آن هستند که اپل گوشی هوشمندش به مناسبت ۱۰ سالگی آیفون را آیفون ادیشن می‌نامد. البته ظاهرا این گوشی با فاصله‌ی زیاد نسبت به آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس روانه بازار خواهد شد.

وب‌سایت ژاپنی اوتاکارا، مدعی شده است که آیفون ۸، با نامی خاص یعنی آیفون ادیشن در کنفرانس ماه سپتامبر اپل در کنار آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس معرفی خواهد شد. احتمالا این نسخه از آیفون قیمتی بالای هزار دلار خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که اپل در حال حاضر نسخه‌های مختلف آیفون ۸ را آزمایش می‌کند که برخی از آن‌ها دارای پنل LCD و برخی دیگر امولد هستند. همچنین برخی از نسخه‌های آزمایشی دکمه‌ی هوم دارند و برخی دیگر فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم هستند. به علاوه، اپل نسخه‌های شیشه‌ای، آلومینیومی و سرامیکی از گوشی را تست می‌کند.

بنا بر گزارش اوتاکارا، اپل در حال سبک و سنگین کردن فناوری‌ها و موادی است که بتوان آن‌ها را در تعداد انبوه نیز تولید کرد. به‌تازگی نیکِی ژاپن نیز به تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو پیوسته است و هر دو در این مورد هم نظر هستند که آیفون ۸ صفحه نمایش ۵.۸ اینچی اولد خواهد داشت و نسخه‌های دیگر دارای پنل LCD با ابعاد ۴.۷ و ۵.۵ اینچ خواهند بود.

مک اوتاکارا، مدعی شده که اپل از دو مورد در آیفون بعدی مطمئن است؛ اولی صفحه نمایش ۵ اینچی و دوم استفاده از شارژ بی‌سیم. البته صفحه نمایش ۵ اینچی که اوتاکارا به آن اشاره کرده، صفحه نمایش و سطحی از آن است که در دسترس کاربر قرار داده شده است. در واقع این صفحه نمایش ۵.۸ اینچی خواهد بود که ۵.۱۵ اینچ آن در اختیار کاربر است و بقیه‌ی آن دکمه‌های مجازی را در خود جای خواهد داد.

نکته‌ی جالب این است که اپل در کنار آیفون ادیشن از نسخه‌های استاندارد ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آیفون با نام ۷ اس و ۷ اس پلاس نیز رونمایی خواهد کرد و این دو گوشی در ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهند شد، اما آیفون ادیشن با فاصله‌ی قابل توجهی نسبت به این دو گوشی عرضه می‌شود.

آیفون ۸ اپل با سنسور اثر انگشت بازطراحی شده عرضه می‌شود

شرکت اپل قصد دارد در آیفون ۸، سنسور اثر انگشت را بازطراحی کند و از راهکارهای احراز هویت متفاوتی بهره بگیرد.

اپل قرار است فناوری سنسور اثر انگشت یکپارچه‌ای را که به‌صورت ویژه‌ درون شرکت طراحی شده، در آیفون بعدی مجهز به صفحه نمایش OLED به کار بگیرد.

انتظار می‌رود که آیفون آینده‌ی اپل، مجهز به دکمه‌ی هوم (Home) جاسازی‌شده درون نمایشگر آن باشد. اما هنوز با وجود تناقض میان گزارش‌های منتشرشده از تحلیل‌گرها، شایعاتی درباره‌ی روش‌های احراز هویت متناوب و پتنت‌های مختلف اپل، سؤالات بی‌جواب فراوانی درباره‌ی تاچ آیدی (Touch ID) که به‌صورت بنیادین طراحی شده است، باقی می‌ماند.

امروز وب‌سایت دیجی‌تایمز به عنوان یک منبع خبری حوزه‌ی صنعت، در گزارش خود ادعا کرد که سنسور اثر انگشت داخلی که اپل آن را طراحی کرده، در راه است و جایگزین فناوری لمسی خازنی سنتی شناخته‌شده تحت عنوان تاچ آیدی خواهد شد.

طبق گزارشات منابع خبری صنعتی، شرکت اپل هیچ‌کدام از سنسور اثر انگشت نچرال آیدی تاچ (Natural ID Touch) ساخت سیناپتیکس و فناوری اثر انگشت سنس آیدی (sense id) ساخت کوالکام را در ساخت آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLED به کار نخواهد گرفت. شرکت اپل تصمیم دارد الگوریتم تشخیص هویت ویژه‌ی خود را که به AuthenTec معروف است، با فناوری احراز هویت شیشه‌ای ساخت پرایوریز (Privaris) ترکیب کند و برای بازطراحی راهکار احراز هویت از طریق اثر انگشت در آیفون ۸ استفاده کند.

فناوری سنسور تشخیص هویت استفاده‌شده در تاچ آیدی آیفون ۸، در اصل از الگوریتم AuthenTec بهره خواهد برد که کوپرتینونشین‌ها فناوری آن را در سال ۲۰۱۲ به دست آوردند؛ در حالی که فناوری احراز هویت Privaris از مجموعه پتنت‌های موجودی است که شرکت اپل در سال ۲۰۱۵ از شرکتی در حوزه‌ی امنیت بیومتریک خریداری کرده و شامل هزاران پتنت مربوط به سنسور اثر انگشت و فناوری صفحه لمسی است. برای مثال می‌توان به پتنت توانایی استفاده از صفحه‌ی لمسی و شناساگر اثر انگشت به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

دیجی‌تایمز منابعی داخل زنجيره‌ی تأمین قطعات اپل دارد؛ اما به خاطر گزارش‌های بعضا مبهم درباره‌ی برنامه‌ی محصولات معرفی نشده‌ی اپل، اندکی باید در اعتماد به آن احتیاط کرد. هرچند ادعاهای مضاعف موجود در این مقاله به طور بالقوه گزارش‌های مبهم و متناقض درباره‌ی زمان‌بندی خط تولید امسال آیفون را نفی می‌کنند. در ادامه می‌توانید بخشی از متن گزارش دیجی‌تایمز را مطالعه کنید.

به گفته‌ی منابع ما، سنسور اثر انگشت احراز هویت توسعه یافته به وسیله‌ی اپل، در خط تولید ۱۲ اینچی شرکت TSMC با استفاده از فناوری تبدیلی ۶۵ نانومتری ساخته خواهد شد. به علاوه، به خاطر بازطراحی تاچ آیدی بعید به نظر می‌رسد که تولید آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLED تا ماه شهریور (سپتامبر) آغاز شود.

با توجه به اطلاعاتی که قبلا از دیگر منابع داخل زنجيره‌ی تأمین قطعات گردآوری شده است، اپل برنامه دارد که با حفظ كيفيت محصول، نرخ تولید آیفون ۸ را در ماه خرداد (ژوئن) افزایش دهد. این کار اجازه می‌دهد تا شرکت اپل هرگونه مشکلات موجود در سر راه تولید و طراحی را تا رسيدن به توليد اسمی تعیین‌شده شناسایی و مرتفع کند. در نتیجه، موجب بهتر شدن فرآیند عرضه و آماده‌سازی آیفون جدید برای ماه شهریور خواهد شد.

با این حال، طبق گزارش منابع دیجی‌تایمز، شرکت اپل در ماه تیر (جولای) تولید دو آیفون جدید دیگر را که دارای نمایشگر LCD هستند، آغاز خواهد کرد. این گزارش‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش نرخ تولید در اوایل تابستان و به طور انحصاری مربوط به چرخه‌ی آیفون‌های بروز شده با پسوند S (آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس) هستند. اگرچه این قضیه به معنی نامعلوم بودن سرنوشت آیفون ۸ است؛ اما عدم شروع تولید رسمی تا ماه شهریور، فرصتی برای تأمین تجهیزات و قطعات محدود تا زمان عرضه در فصل پاییز خواهد بود.

درنهایت، طبق ادعای منابع مختلف در گزارش‌های منتشرشده، آیفون معرفی‌شده به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون اول که احتمالا آیفون ۸ نام خواهد گرفت، از سیستم احراز هویت بیومتریک مبتنی بر مافوق صوت، تشخیص چهره یا اسکنر عنبیه‌ استفاده خواهد کرد. به غیر از صفحه نمایش لبه به لبه‌ی تأمین‌شده به وسیله‌ی شرکت سامسونگ، از ویژگی‌های دیگری که امکان وجود آن در آیفون ۸ است، نوعی شارژ بی‌سیم و بدنه‌ی شیشه‌ای است.

طبق اظهارات مینگ‌چی کو به عنوان تحلیل‌گر مجموعه‌ی KGI؛  گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۷ اس که تاکنون شایعات بسیاری درباره‌ی آن‌ها منتشر شده است، دارای درگاه لایتنینگ و قابلیت انتقال برق مبتنی‌ بر USB نوع C خواهند بود. یکی از سه مدل آیفون ۲۰۱۷ که تاکنون نام رسمی آن فاش نشده است، دارای صفحه نمایش کاملا جدید OLED و باتری بزرگ‌تر L شکلی که قطعا ظرفیت بیشتری دارد، خواهد بود. دو مدل دیگر نسخه‌های به‌روز شده‌ی آیفون‌های ۲۰۱۶ دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچی خواهند بود. در ادامه می‌توانید گزیده‌ای از یادداشت تحقیقاتی مینگ‌چی کو را مطالعه کنید.

احتمالا همه‌ی مدل‌های آیفون‌های سال ۲۰۱۷ از فناوری شارژ سریع پشتیبانی خواهند کرد. اعتقاد داریم همه‌ی آیفون‌هایی که در سال جاری عرضه خواهند شد، از شارژ سریع سازگار با فناوری انتقال برق Type-C با وجود حفظ درگاه لایتنینگ پشتیبانی خواهند کرد. تنها چالش کلیدی فنی، کسب اطمینان از ایمنی محصول و انتقال پایدار داده در طول شارژ سریع است. ما فکر می‌کنیم شرکت اپل از تراشه‌ی مدیریت انرژی ساخت شرکت TI و تراشه‌ی تحویل انرژی الکتریکی ساخت Cypress در آیفون‌های جدید در راستای چالش یادشده بهره خواهد برد. طبق تحقیقات ما، آیفون مجهز به نمایشگر OLED احتمالا به لطف داشتن باتری ۲ سلولی با طراحی L شکل، دارای سرعت شارژ بیشتری خواهد بود.

و انتظار دارد اپل برای حفظ درآمد حاصل از لایسنس برنامه‌ی MFi مربوط به لوازم جانبی، درگاه لایتنینگ (lightning) خود را که طراحی باریک‌تری نسبت به درگاه USB نوع C دارد، حفظ کند. به اعتقاد کو، شکاف یواس‌بی نوع C دارای سرعت انتقال داده‌ی بالا، هنوز یک شکاف کاربردی‌تر برای آیفون محسوب می‌شود.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در حال حاضر از سرعت انتقال داده‌ی USB 3.0 و فناوری شارژ سریع از طریق کابل لایتنینگ به یواس‌بی نوع C پشتیبانی می‌کند؛ اما آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های مجهز به کانکتور لایتنینگ هنوز با سرعت انتقال داده‌ی USB 2.0 سازگار هستند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال که دقیقا دو روز قبل از پیش‌بینی کو منتشر شده است، حداقل یکی از مدل‌های آینده‌ی آیفون به جای کانکتور لایتنینگ از پورت یواس‌بی نوع C بهره خواهد برد. به دلیل مبهم بودن متن گزارش یادشده، واکنش‌های گیج کننده‌ای میان کاربران علاقه‌مند به محصولات اپل صورت گرفته بود.

جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو اپل مجهز به درگاه‌های تاندربولت ۳ هستند که همان طراحی کانکتور USB نوع C را دارد. همچنین مک‌بوک ۱۲ اینچی دارای یک پورت یواس‌بی نوع C است. اپل هنوز می‌تواند با جایگذاری کابل لایتنینگ به USB نوع C در بسته‌بندی آیفون‌های بعدی، امکان اتصال به نوت‌بوک‌های خود را با روشی ابتکاری فراهم کند.

آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED همراه خواهد شد

اپل در سال ۲۰۱۷ سه گوشی هوشمند آیفون راهی بازار خواهد کرد که آیفون ۸ با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED و دو نسخه‌ی دیگر با استفاده از نمایشگر ال‌سی‌دی راهی بازار خواهند شد.

عرضه‌ی سه نسخه‌ آیفون در سال جاری میلادی را باید از جمله‌ی اخباری خواند که طی هفته‌های اخیر بارها شنیده‌ایم، اما تفاوت آن با دفعات قبل، تصدیق عرضه‌ی آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی است. نیکِی پیش از این با انتشار گزارشی مدعی شده بود که آیفون ۸ با نمایشگر ۵ اینچی OLED راهی بازار خواهد شد.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی در رابطه با عرضه‌ی سه نسخه آیفون توسط اپل منتشر شده که اغلب آن‌ها آیفون ۸ را مجهز به نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED توصیف کرده‌اند. اما نیکِی در گزارش جدید خود به این نتیجه رسیده است که آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی همراه خواهد شد، حال آنکه در گزارش‌های پیشین به این نکته اشاره شده بود که آیفون ۸ با نمایشگر ۵ اینچی همراه خواهد شد.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر برجسته‌ی موسسه‌ی تحلیلی KGI چندی پیش گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن، آیفون ۸ از وجود یک نمایشگر ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد. البته وی به این نکته اشاره کرده است که تنها ۵.۱۵ اینچ از این نمایشگر متعلق به فضای نمایشی خواهد بود و مساحت باقی‌مانده برای نمایش کلید‌های مجازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کو همچنین به این نکته اشاره کرده است که ابعاد این گوشی هوشمند همچون نسخه ۴.۷ اینچی آیفون خواهد بود.

انتظار می‌رود اپل در نسل جدید آیفون خود که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی هوشمند راهی بازار می‌شود، کلید فیزیکی را از پنل جلو حذف کند و بدون افزایش سایز گوشی هوشمند، نمایشگر بزرگ‌تری مورد استفاده قرار دهد. با توجه به استفاده از نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای که سایز آن تغییر پیدا نمی‌کند، حاشیه‌های طرفین کاهش پیدا نمی‌کنند و در حاشیه‌ی بالایی شاهد فضای باریکی برای قرار گرفتن ماژول‌هایی نظیر دوربین سلفی خواهیم بود.

با وجود حذف کلید فیزیکی که منجر به حذف سنسور اثر انگشت از پنل جلو می‌شود، شایعاتی منتشر شده است که حکایت از به‌کارگیری فناوری‌های دیگری نظیر سنسور عنبیه، شناسایی چهره یا فناوری مافوق صوت دارند، حال آنکه اپل پتنتی ثبت کرده است که نشان از ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر دارد.

بنا به گفته‌ی مورگان استنلی تحلیل‌گر شرکت Katy Huberty، آیفون ۸ اپل با یک نمایشگر اولد با طراحی بدون حاشیه معرفی خواهد شد و علاوه بر این از باتری با ظرفیت بالاتری بهره می‌برد و همین مشخصه‌ها باعث می‌شوند تا مشتریان مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بیشتر به خرید مدل جدید ترغیب شوند.

Huberty همچنین انتظار دارد که آیفون رده‌بالای اپل با طراحی متفاوتی نسبت به قبل معرفی شود و از ویژگی‌هایی چون شارژ بی‌سیم، سنسورهای سه‌بعدی و قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی بهره ببرد. البته تمامی این امکانات قبلا در شایعات مختلف نیز اعلام شده‌اند. در ادامه بخشی از یادداشت تحقیقاتی مورگان استنلی را با هم می‌خوانیم:

علاوه بر به‌روزرسانی‌هایی که به آیفون‌ جدید اضافه خواهند شد، انتظار می‌رود اپل یک آیفون گران‌قیمت‌تر با نمایشگر امولد معرفی کند. این صفحه‌نمایش از نوع خمیده خواهد بود و عمر باتری آن بیشتر است. از دیگر ویژگی‌های آیفون امولد اپل می‌توان به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، سنسورهای سه‌بعدی و قابلیت‌های نرم‌افزاری که بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کنند اشاره کرد. وجود این ویژگی‌ها در گران‌قیمت‌ترین مدل آیفون بعدی اپل باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به دستگاه‌های بالا رده در تمامی مناطق دنیا نسبت به خرید این محصول اقدام کنند. تحقیق انجام‌شده توسط ما نشان می‌دهد که کاربران چینی توجه بیشتری به تکنولوژی‌های جدید و تغییرات در طراحی دارند.

در یادداشت تحقیقاتی استنلی گفته می‌شود بیشترین تقاضا برای آیفون ۸ در چین از سمت کاربرانی خواهد بود که از مدل‌های دو سال قبل و پیش از آن استفاده می‌کنند و دلیل این امر نیز تغییرات چشمگیر اعمال‌شده در گوشی یادشده است. این چرخه‌ی قدرتمند باعث می‌شود تا فروش آیفون اولد اپل در کنار مدل‌های به‌روزرسانی شده‌ی ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی افزایش یابد. بنا به گفته‌ی این تحلیل‌گر، آیفون‌های جدید حداقل ۱۵۴ دلار نسبت به نسل کنونی خود گران‌تر خواهند بود.

مینگ‌چی کو تحلیل‌گر KGI Securities اعلام کرده است که برد آیفون ۸ از یک طراحی منطقی بهره می‌برد که همین امر باعث خواهد شد تا فضای مورد نیاز برای قرار گیری یک باتری با ظرفیت ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ایجاد شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود شکل کلی آیفون ۸ شبیه به مدل ۴.۷ اینچی باشد. کو در ادامه گفته است که عمر باتری این محصول در حد آیفون ۵.۵ اینچی پلاس خواهد بود. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپر ساعت و ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند.

صفحه نمایش آیفون ۸ خمیده نخواهد بود

ظاهرا سیل شایعات و اخبار در مورد گوشی‌های هوشمند مورد انتظار شرکت‌ها تمامی ندارد و این وضعیت به‌خصوص در مورد محصولات کمپانی اپل بیشتر به چشم می‌آید. این بار خبر جدیدی از جانب شرکت تحقیقاتی ترندفورس منتشر شده است که یکی از شایعاتی را که قبلا در مورد آیفون ۸ اپل منتشر شده بود، رد می‌کند؛ بر همین اساس گفته می‌شود آیفون ۸ از نمایشگر خمیده بهره نخواهد برد.

بنا به اعلام ترندفورس، آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی از سبک همیشگی اپل بهره خواهد برد و در عین حال بهترین آیفون در بین گوشی‌های هوشمند تولیدشده توسط این کمپانی تا به امروز خواهد بود؛ همچنین این دستگاه به‌طور هم‌زمان با دو گوشی هوشمند آیفون ۷ و آیفون ۷ اس معرفی می‌شود. به‌هرحال ترندفورس می‌گوید اپل از ایده‌هایی چون صفحه‌نمایش خمیده‌ با پنل OLED در تولید آیفون ۸ بهره نخواهد گرفت. دلیل عدم استفاده از ایده‌ی یادشده، احتمالا این است که اپل نمی‌تواند چنین پنل‌هایی را با کیفیت بالا و به تعداد مورد نیاز خود از تأمین‌کنندگانش دریافت کند.

اپل از طراحی بدون حاشیه در تولید آیفون ۸ بهره خواهد گرفت ولی نمایشگر این محصول از نوع انعطاف‌پذیر نیست. انتظار می‌رود آیفون ۸ به ۳ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شود. همان‌طور که احتمالا خبر دارید، آیفون ۷ پلاس نیز از ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد و در دو مدل با حافظه‌ی داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است. علاوه بر آنچه گفتیم، ترندفورس به وجود نوعی دوربین سه‌بعدی در آیفون ۸ اپل اشاره کرده است.

همچنان انتظار می‌رود گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ با صفحه‌نمایش خمیده معرفی شوند

تا زمانی که آیفون ۸ از یک نمایشگر باکیفیت بهره ببرد، احتمالا خمیده بودن یا نبودن صفحه‌نمایش چندان اهمیتی نخواهد داشت و در واقع شاید نمایشگر خمیده نکته‌ی مثبتِ قابل توجهی به‌حساب نیاید. البته سامسونگ با استفاده از این نوع نمایشگر در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ گام را فراتر خواهد گذاشت و قطعا خمیده بودن صفحه‌نمایش از نظر زیبایی‌شناسی بر بسیاری از افراد تأثیر مثبت دارد.

در نهایت باید یادآور شویم‌ که با توجه به این خبر، دیگر نباید منتظر معرفی آیفونی با نمایشگر خمیده باشید.

آیفون ۸ با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد

آیفون ۵.۸ اینچی که از نمایشگر اولد با طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد، از نظر میزان حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی همانند آیفون ۷ پلاس است. بنابراین آیفون ۸ اپل مجهز به ۳ گیگابایت رم خواهد بود و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است.

در این گزارش به برخی از امکانات برای آیفون ۸ نیز اشاره شده و بر همین اساس گفته می‌شود این محصول از نمایشگری کاملا خمیده بهره نخواهد برد زیرا تولید این نوع صفحه‌نمایش‌ها مشکل بوده و تست‌ سقوط این دستگاه با شیشه‌ی سه‌بعدی مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؛ اما در عوض نمایشگر این گوشی رده‌بالا با پوششی از جنس شیشه‌ی ۲٫۵D که خمیدگی کمی دارد پوشانده شده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اپل از سال ۲۰۱۴ و با معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس تا به این لحظه از همین نوع شیشه در تولید آیفون‌های خود بهره گرفته است.

ترندفورس گفته است که اپل دکمه‌ی هوم را از آیفون حذف خواهد کرد و قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دکمه را در زیر نمایشگر جای خواهد داد. اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمالا قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره به‌طور کامل جایگزین سنسور تاچ‌آی‌دی نخواهد شد و در عوض مکملی برای سنسور یادشده است.

ترندفورس انتظار دارد که اپل تکنولوژی احساس سه‌بعدی (۳D Sensing) و قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده را در آیفون ۸ ترکیب کند. لازم به ذکر است که کاربرد تکنولوژی احساس سه‌بعدی را می‌توان به‌منظور تشخیص چهره کاربر مورد استفاده قرار داد.

شرکت تحقیقاتی مورد اشاره اعلام کرده است که آیفون ۵.۸ اینچی به همراه آیفون ۴.۷ اینچی و آیفون ۵.۵ اینچی معرفی خواهد شد که البته دو مدل آخر از نمایشگر ال‌سی‌دی بهره می‌برند. مدل ۵.۵ اینچی همانند آیفون ۷ پلاس از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد؛ ولی گفته می‌شود آیفون ۴.۷ اینچی به ۲ گیگابایت رم مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود هر دو آیفون ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز به بازار عرضه شوند.

بر اساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، انتظار می‌رود آیفون ۵.۸ اینچی که صفحه‌نمایشی از نوع اولد خواهد داشت، نسبت به نسل کنونی آیفون به میزان قابل توجهی ارتقا یابد؛ اما اضافه شدن قابلیت‌ها و امکانات جدید به این دستگاه، باعث شده است بسیاری از منابع قیمتی ۱۰۰۰ دلاری برای آن پیش‌بینی کنند. البته انتظار می‌رود آیفون ۴.۷ اینچی و نیز آیفون ۵.۵ اینچی با قیمتی کمتر از آیفون ۵.۸ اینچی اولد و البته کمی گران‌تر از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به فروش برسند.

ترندفورس سال گذشته نیز پیش‌بینی کرده بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در مدل‌های ۳۲ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. به همین دلیل شاید پیش‌بینی این شرکت تحقیقاتی در مورد آیفون ۸ نیز صحیح باشد.

آیفون ۸ با دوربین سلفی با تشخیص اشیا سه بعدی همراه می شود

مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای موسسه‌ی KGI در گزارش جدید خود گمانه‌های تازه‌ای در رابطه با نسل بعدی آیفون اپل مطرح کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، آیفون ۸ اپل که از وجود نمایشگر OLED بدون حاشیه با پوشش تمام پنل جلویی همراه خواهد شد، از وجود دوربین سلفی جدیدی نیز بهره خواهد برد که با داشتن سه ماژول، امکان تشخیص اشیا سه بعدی را نیز فراهم خواهد آورد. بنا بر اطلاعات کو، سیستم جدید مورد استفاده در دوربین سلفی آیفون ۸ از الگوریتم‌های پرایم‌سنس بهره می‌برد. اپل در سال ۲۰۱۳ استارتاپ پرایم‌سنس را تصاحب کرد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سیستم جدید دوربین سلفی تعبیه‌شده در آیفون ۸ اپل از وجود یک دوربین معمولی که هم‌اکنون در آیفون‌ها وجود دارد در کنار یک فرستنده‌ی مادون قرمز و یک گیرنده‌ی مادون قرمز بهره خواهد برد. با استفاده از ماژول‌های اضافه‌شده، این دوربین قادر است محل اشیا و همچنین عمق هر شی‌ء را که جلوی دوربین قرار گرفته، پیدا کند. از جمله‌ی کاربردهای احتمالی این سیستم می‌توان به تشخیص چهره و تشخیص هویت کاربر از روی عنبیه اشاره کرد.

دوربین سلفی آیفون ۸ با بهره‌گیری از اطلاعات دو بعدی دریافت شده از سنسور دوربین و ترکیب آن با داده‌های دریافت شده از طریق گیرنده‌ی مادون قرمز به تشکیل یک مدل سه بعدی اقدام خواهد کرد. این دوربین نه‌تنها در مورد تشخیص عنبیه کاربرد دارد، بلکه از آن می‌توان در کاربردهای دیگری نظیر بازی‌ها و همچنین مفاهیمی نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز استفاده کرد.

گزارش جدید کی جی آی را می‌توان شاهدی بر شایعات پیشین خواند که حاکی از حذف سنسور اثر انگشت از آیفون و اضافه شدن روش‌های دیگری نظیر تشخیص چهره برای شناسایی هویت کاربران هستند. رود هال، تحلیل‌گر جی پی مورگان به این نکته اشاره کرده که تشخیص چهره، از نظر امنیتی، راهکار امن‌تری برای تشخیص هویت کاربران برای استفاده در سیستم‌هایی نظیر اپل پی است.

کو مدعی شده است که دوربین سلفی متشکل از سه ماژول، قابلیت‌های خلاقانه‌ای با آیفون ۸ همراه خواهد کرد، حال آنکه اپل تنها این ویژگی را محدود به نسخه‌ی موسوم به آیفون ۸ خواهد کرد. این تحلیل‌گر اضافه شدن ویژگی مورد نظر به آیفون‌های بعدی را به آینده موکول کرده است.

کلید مجازی جایگزین کلید هوم آیفون ۸ می‌شود

انتظار می‌رود آیفون ۸ مجهز به نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED، با حاشیه‌های کم و کلیدهای مجازی شود. اما اپل چگونه این فرم جدید برای کلید هوم را در نسل بعدی آیفون‌ ارائه خواهد کرد؟

بر اساس گزارش مینگ‌چی کو، در آیفون جدید از کلیدهای مجازی برای به کار بردن اسکنر اثر انگشت استفاده خواهد شد؛ اسکنر بیومتریک اپل اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. اوایل هفته‌ی جاری، اپل یک پتنت جدید به ثبت رساند که در آن روشی برای جایگزین کردن کلید فیزیکی هوم با کلیدهای مجازی تشریح شده است. مینگ‌چی کو که یکی از تحلیلگران موسسه KGI Securities است و پیش از این نیز پیش‌بینی‌های دقیقی برای محصولات آتی اپل داشته، حال معتقد است که اپل این پتنت را در نسل جدید آیفون ارائه خواهد کرد.

سپتامبر سال گذشته میلادی، شایعه‌ای منتشر شد که اپل از نمایشگر بدن حاشیه و کلیدهای مجازی در آیفون جدید استفاده خواهد کرد؛ حال گزارش جدید حاکی از این است که احتمال رویارویی با نسلی متفاوت از گوشی‌های هوشمند اپل، دور از انتظار نخواهد بود. انتظار می‌رود اپل از تجربیات خود در قابلیت Touch Bar که در مک بوک پرو ارائه کرده بود نیز در ویژگی جدید آیفون استفاده کند؛ احتمالا این ويژگی جدید بر اساس هر اپلیکیشن‌، کاربردی متفاوت و پویا خواهد داشت.

با وجود اینکه انتظار می‌رود آیفون ۸ به نمایشگر ۵.۸ اینچی مجهز شود؛ اما بر اساس گزارش مینگ‌چی کو، با در نظر گرفتن سطح مورد نیاز برای تعبیه کلیدهای مجازی، احتمالا صفحه نمایش آیفون تنها ۵.۱۵ اینچ خواهد بود؛ با حذف کلید فیزیکی هوم، آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ کوچک‌تر و در مقابل دارای نمایشگری بزرگ‌تر خواهد بود.

در حال بروز رسانی ……………

مطالب مرتبط در سایت دیلی :

آموزش کامل و جدید ساخت اپل آیدی رایگان (Apple ID)

همه چیز درباره اپل آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ ( iPhone 8 )

1 دیدگاه

  1. با سلام خدمت .لطفا این متن ها را بروز رسانی کنید بطور مثال شنیده شده که دو مدل آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس امسال عرضه نمیشوند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme