خانه / عکس سریال / خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران


خلاصه داستان سریال رستاخیز تفنگ‌ها به همراه عکس بازیگران را در دنیای سریال سایت دیلی مشاهده نمایید .


این سریال که قرار است تا پایان ماه رمضان هر روز روی آنتن برود، عملاً سریال رمضانی این شبکه تلویزیونی تازه تاسیس قلمداد می‌شود که سال گذشته سریال رمضانی شبکه «المنار» بود و مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
خلاصه داستان سریال رستاخیز تفنگ‌ها
«رستاخیز تفنگ‌ها» یا «قیامت اسلحه» نوشته «محمد النابلسی» و کارگردانی «عمار رضوان» و تولید «مرکز تولیدات بین‌المللی بیروت» است که در آن بازیگر مشهور لبنانی حضور دارند.
 داستان آن روایت مقاومت و قیام مجموعه‌ای از جوانان روستایی به نام «المالکیه» در جبل عامل است که تحت اشغال نیروهای استعمارگر هستند و قیام‌شان کل بلاد شام را در برمی‌گیرد.

این روستای اشغالی نقطه‌ای محوری برای ارتباط شخصیت‌های انقلابی، علمی و نظامی از جنوب لبنان و دیگر مکان‌هاست که از آنجا دیگر تحولات این سریال و خط آن دنبال می‌شود.
خط اصلی این سریال بر محوریت اوضاع جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جبل عامل و بروز طرح صهیونیستی درباره فلسطین و شکل‌گیری نخستین شهرک‌های صهیونیستی در این کشور و نقش استعمار فرانسه و انگلیس در این باره است که منجر به شکل‌گیری انقلاب‌های متعددی تا سال ۱۹۲۶ می‌شود تا نهایتا جبل عامل بر اساس تصمیم استعمار فرانسه به لبنان متصل می‌شود.
در این سریال که احمد الزین بازیگر مشهور لبنانی بازی می‌کند قیام‌ها در جهان عرب علیه استعمار غرب و بسیاری از شخصیت‌های برجسته جبل عامل در آن دوران از جمله «ادهم خنجر» چهره مقاوم جنوب لبنان در دوران عثمانی‌ها و قیمومیت فرانسه در این کشور، «محمود بزی»، «صادق حمزه»، «ملحم قاسم» و به‌ویژه سیدعبدالحسین شرف‌الدین مرجع عالی شیعیان لبنان و جبل عامل را به تصویر می‌کشد.
علاوه بر احمد الزین قرار است در این سریال دیگر بازیگران مشهور لبنانی از جمله پیر داغر، باسم مغنیه، مازن معضم، بولین حداد و همچنین بازیگرانی از فلسطین، اردن و … حضور خواهند داشت.

عمار رضوان دو هدف «بازگشت به دوران همکاری اجتماعی و همدلی فکری ـ فرهنگی» و «چگونگی زندگی در آن زمان در سایه فقر و استعمار و با فرهنگ انقلابی و مقاوم» را از اهداف ساخت این سریال عنوان کرده و می‌گوید: این روزها نیز سایه اشغالگری و طائفه‌گری در لبنان و سوریه دیده می‌شود و این سریال نمی‌تواند خالی از پیامی به زمان حاضر باشد؛ امروز تاریخ گویا تکرار شده است و منطقه شاهد جنگ طائفه‌ای است و از این رو ضروری می‌دانیم که سریال‌های لبنانی همچنان در جو مقاومت باقی بماند.

وی می‌افزاید: «رستاخیز تفنگ‌ها» رستاخیز وجدان‌ها، ارزش‌ها، عزت و کرامتی است که استعمارگر در طول ۴۰۰ سال آن را در درون جوامع عربی نابود کرد و ما سعی می‌کنیم این ارزش‌ها را دوباره در شرایط موجود خود که حرکت سیاسی و اجتماعی بزرگی رخ داده احیا کرده، بازگردانیم.
رضوان ادامه می‌دهد: آنچه امروز اتفاق می‌افتد نیازمند این ارزش‌هاست که بیشتر جهان عرب آن را از دست داده‌اند و ما می‌گوییم ای جماعت اینجا وجدانی بوده و همچنان هست، بیایید دوباره به سراغ آن برویم، چه کسی استعمارگر واقعی است که در ورای از دست رفتن این ارزش‌هاست.
پس از پخش این سریال در رمضان سال پیش در شبکه المنار متعلق به حزب‌الله لبنان بسیاری این سریال را «آغازی بر موج سریال‌سازی لبنانی» قلمداد کرده و نوشتند: این سریال با کیفیت بالا و تصویربرداری متبحرانه‌ای ساخته شده و طبیعت لبنان را به زیبایی نشان داده است؛ دارای سناریوی ممتاز، سلیس و غنی از معلومات است که البته از افتادن به دام دیالوگ‌های عجیب و غریب و درشت نیافتاده است.
خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران

قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها

سریال رستاخیز تفنگ‌ها

رستاخیز تفنگ‌ها

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها

خلاصه  رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران

 سریال رستاخیز تفنگ‌ها

 سریال رستاخیز تفنگ‌ها
سریال رستاخیز تفنگ‌ها


پیشنهاد سایت دیلی :
خلاصه داستان و قسمت آخر سریال زیر پای مادر + بیوگرافی بازیگران
خلاصه داستان و قسمت آخر سریال نفس + بیوگرافی بازیگران
خلاصه داستان و قسمت آخر سریال سر دلبران + بیوگرافی بازیگران
خلاصه داستان و قسمت آخر سریال پایتخت ۵ + بیوگرافی بازیگران
خلاصه داستان و آخر سریال شکوه یک زندگی + بیوگرافی بازیگران

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال رستاخیز تفنگ‌ها+بیوگرافی بازیگران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme