خانه / چهره ها / بیوگرافی و عکس اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ( biography Ebrahim Raisi )

بیوگرافی و عکس اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ( biography Ebrahim Raisi )

بیوگرافی و عکس اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ( biography Ebrahim Raisi )

بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و سوابق این روحانی را در دنیای بیوگرافی و عکس سایت دیلی مشاهده نمایید .



بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیس‌السادات  معروف به ابراهیم رئیسیتولد ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد) روحانی ایرانی و متولی آستان قدس رضوی است.وی پیش‌تر و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ دادستان کل ایران و در سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ معاون اول قوه قضائیه بود.
او هم‌چنین عضو هیئت رئیسه این مجلس مجلس خبرگان و از سال ۱۳۷۶ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است. رئیسی پیش از آستان قدس، تولیت امامزاده صالح را بر عهده داشت.

زندگی‌نامه ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد به دنیا آمد. وی در پنج سالگی پدر خود را از دست داد. رئیسی در سن ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و تحصیلات حوزوی خود را تا سطح چهار فقه و اصول در مدرسهٔ حقانی ادامه داد. وی هم‌چنین دارای دکتری فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری است. وی داماد سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه است.

مسئولیت‌ها ابراهیم رئیسی 

آغاز به کار
در سال ۱۳۵۹ و در حالی‌که تنها ۲۰ سال داشت، پس از چندماه که به عنوان دادیار در کرج فعالیت کرد با حکم علی قدوسی به عنوان دادستان کرج انتخاب شد. وی پس از مدتی با حفظ سمت به عنوان دادستان همدان نیز منصوب شد و به طور همزمان در دو شهر با بیش از ۳۰۰ کیلومتر فاصله به فعالیت پرداخت.
دادستان انقلاب تهران
رئیسی در سال ۱۳۶۴ به عنوان سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران انتخاب شد و به پایتخت نقل مکان کرد.
با گذشت ۳ سال از این تاریخ و در سال ۱۳۶۷، مورد توجه ویژه روح‌الله خمینی قرار گرفت و احکام ویژه و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از او دریافت کرد. بعد از آن هم روح‌الله خمینی چندین پرونده مهم را برای تصمیم قضایی به او و حسینعلی نیری محول کرد.
اعدام جمعی زندانیان سیاسی
منتظری از رئیسی (معاون وقت دادستان تهران) همراه با اعضای هیئت سه نفره مرتضی اشراقی (قاضی زندان اوین)، حسینعلی نیری (دادستان تهران)، و مصطفی پورمحمدی (نماینده وزارت اطلاعات) به عنوان دست‌اندرکاران «اعدام زندانیان سیاسی (تابستان ۱۳۶۷)» نام می‌برد که طی آن چند هزار تن زندانی که مشغول گذراندن احکام زندان خود بودند، کشته شدند. نام دو نفر اول در فرمان روح‌الله خمینی آمده است. پور محمدی نقش خود را در این رویداد تکذیب نموده اما ابراهیم رئیسی تاکنون به طور علنی در این باره اظهارنظر نکرده است.
مناصب بلندپایه قضایی
بعد از درگذشت روح‌الله خمینی و آغاز رهبری خامنه‌ای، رئیسی با حکم محمد یزدی رئیس وقت قوه قضائیه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت. پس از آن و از سال ۱۳۷۳ به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و این سمت را تا سال ۱۳۸۳ عهده‌دار بود.
رئیسی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳، به مدت ۱۰ سال معاون اول قوه قضائیه بود و از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ نیز دادستان کل کشور.همچنین وی از سال ۱۳۹۱ تا کنون با حکم علی خامنه‌ای به عنوان دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت فعالیت می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی
وی در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ با حکم سیدعلی خامنه‌ای به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. او دومین نفر پس از واعظ طبسی است که در جمهوری اسلامی، تولیت آستان رضوی را بر عهده می‌گیرد.

وقایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران
در پی ادعای مهدی کروبی مبنی بر آزار جنسی معترضان بازداشت‌شده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در بازداشتگاه کهریزک، ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از اعضای هیئت سه‌نفره ویژه بررسی موضوع آزار جنسی از سوی رئیس وقت قوه قضاییه انتخاب شد. هیئت ویژه در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۹، با رد اتهامات مهدی کروبی، پیشنهاد داد که با افرادی که با نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افتراء موجب تشویش اذهان عمومی و باعث هتک حیثیت و اعتبار نظام شده‌اند، برخورد قاطع صورت گیرد.
در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰، ابراهیم رئیسی، معاون قوه قضاییه ایران از قصد این قوه برای محاکمه رهبران مخالف دولت سخن گفت. او با متهم کردن مهدی کروبی و میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت به ضربه زدن به ارزش‌های نظام، اعلام کرد که دستگاه قضا با قاطعیت، سران فتنه را محاکمه می‌کند.
وی هم‌چنین معتقد است که حصر سران جنبش سبز اقدامی قضایی نبوده و حصر خانگی آنها به منظور تأمین امنیت خود آنها است.

تحصیلات سید ابراهیم رئیسی
سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم
فوق لیسانس حقوق بین‌الملل خصوصی
دکترای فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری
اساتید سید ابراهیم رئیسی
علی مشکینی
حسین نوری همدانی
محمد فاضل لنکرانی
ابوالقاسم خزعلی
فاضل هرندی
ستوده
مروی خراسانی
مجتبی تهرانی
مرعشی
سید محمود شاهرودی

ابراهیم رئیسی در یک نگاه
متولد ۱۳۳۹ محله نوغان، مشهد
آغاز تحصیلات حوزوی در ۱۵ سالگی
دادستان همزمان کرج و همدان در ۲۱ سالگی
معاون دادستان تهران از سال ۶۸–۱۳۶۴
دادستان تهران ۷۳–۱۳۶۸
انجام ماموریت‌های ویژه قضایی در مناطق مختلف کشور با حکم روح‌الله خمینی
عضویت در هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان امام – موضوع اموال در اختیار ولی فقیه – به مدت ده سال از سوی علی خامنه‌ای
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ۸۳–۱۳۷۳
معاون اول قوه قضاییه ۹۳–۱۳۸۳
دادستان کل کشور
دادستان ویژه روحانیت ۱۳۹۱ تاکنون
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران از سال ۱۳۷۶ تاکنون
عضو مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم و پنجم به عنوان نماینده مردم استان خراسان جنوبی و عضو هیئت رئیسه این مجلس
رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
عضو هیئت عالی گزینش کشور
مشارکت در تأسیس دفاتر حزب جمهوری اسلامی در جنوب خراسان به دستور سید محمد بهشتی
مؤسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران در تهران (کوی نصر)
نخستین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
تولیت آستان قدس رضوی اسفند ۱۳۹۴
آثار سید ابراهیم رئیسی

وی دارای سخنرانی‌ها و مقالات علمی در موضوعاتی از قبیل: تعداد اسباب مسئولیت، مفهوم رهن، بیع فاسد و اقسام آن، مدیریت کارآمد، تاریخ بازرسی در ایران، نظارت اثر بخش، تأثیر متقابل تصمیمات قضائی و اقتصادی و جایگاه نظارت و بازرسی در اسلام است.

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران
از حجت الاسلام رئیسی به عنوان گزینه ی احتمالی جریان راست برای شرکت در انتخابات نام برده می شود؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی از او برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران دعوت کردند.
صبح روز (پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه) کاندیداتوری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای حضور در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ رسما اعلام شد.ابراهیم رئیسی

پیشنهاد سایت دیلی :
بیوگرافی سردار قاسم سلیمانی
بیوگرافی حمید بقایی
بیوگرافی سید مصطفی هاشمی طبا
بیوگرافی سید مصطفی میرسلیم
آدرس سایت و آموزش ثبت نام کارورزی دولت روحانی karvarzi.mcls.gov.ir

بیوگرافی و عکس اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ( biography Ebrahim Raisi )

2 دیدگاه

  1. سلام علیکم
    ضمن تبریک بابت حماسه ی انتخابات دوره ی۱۲ریاست جمهوری به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران
    و درخواست از معظم له جهت انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام به پشتوانه نزدیک۱۶میلیون رای به ایشان در انتخابات.
    ان شاءالله

  2. سلام علیکم
    ضمن تبریک بابت حماسه ی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران
    و درخواست از معظم له جهت انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام به پشتوانه نزدیک۱۶میلیون رای به ایشان در انتخابات.
    ان شاءالله

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme