خانه / اتومبیل / قیمت و مشخصات کلی و فنی پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ + عکس Peugeot 2008

قیمت و مشخصات کلی و فنی پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ + عکس Peugeot 2008

قیمت و مشخصات کلی و فنی پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ + عکس

پژو ۲۰۰۸ که یک خودروی شاسی بلند است حدود ۳ سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. قرار است این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شود که برای این کار نیاز به ایجاد خط مونتاژ جدید در شرکت ایران خودرو است.

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

شهریورماه ۹۱ بود که پژو با معرفی ۲۰۰۸ مفهومی به همه نشان داد که تصمیمی جدی برای عرضه کوچکترین شاسی بلند خود گرفته است. زمان گذشت تا نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که اولین نمونه مقیاس واقعی آن ساخته شد.
ولی امروز دیگر نه با یک خودروی مفهومی سروکار داریم نه با یک ماکت بزرگ! ۲۰۰۸ مفهومی پژو حالا تبدیل به خودرویی ۱۰۰ درصد واقعی شده!

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

این کراس اور بر پلت فرم پژو ۲۰۸ ساخته شده و با داشتن ۴٫۱۶ متر طول و ۱٫۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می یابد.
بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند.

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

۲۰۱۳ Peugeot 2008

برای پیشرانه، پژو از دو موتور ۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم ۱٫۲ لیتر باقدرت ۸۱ اسب بخار و دیگری باحجم ۱٫۶ لیتر باقدرت ۱۱۸ اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا ۱۰۹ اسب و ۱۲۸ اسب افزایش می یابد.
اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور ۱٫۴ لیتری ۶۷ اسبی به همراه یک موتور ۱٫۶ لیتری ۹۱ (تا ۱۱۳) اسبی درنظر گرفته است.
پژو ۳۰۱ نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید شرکت پژو در ایران تولید خواهد شد که این خودرو حدود ۲ سال است در بازار چین عرضه می‌شود.
این محصول با مشارکت شرکت پژو و دانگ‌فنگ چین در این کشور تولید و عرضه می‌شود. این سدان کوچک و جمع و جور با هدف فتح بازارهای جدید روانه بازار خواهد شد. نکته جالب عدم تبعیت این مدل از سیاست نامگذاری کلاسیک پژو است.
در حالیکه آخرین نسل پژو ۳۰۸ باید تبدیل به نام ۳۰۹ شود، عدد یک جایگزین هشت می شود. شاید دلیل پژو متمایز کردن این خودرو از سایر خودروهای سری ۳ خود است. ظاهرا پژو با یک مدل ساده و ارزان خانوادگی قصد به چالش کشیدن رنو و مدل لوگان آن را در این بازارها دارد.

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

Peugeot 301

نگاهی به مشخصات خودرو هم نشان می دهد که چندان با خودرویی شبیه ۳۰۸ روبرو نخواهیم شد. اما اندازه ماشین در همان ابعاد است. طول ماشین ۴٫۴۴ متر و فاصله بین دو محور ۲٫۶۵ متر می باشد. فضای صندوق نیز ۵۰۶ لیتر می باشد.

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

Peugeot 301 compact sedan

تاکنون سه موتور برای پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. اولین موتور ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi است که ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور ۱٫۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۲ اسب بخار و موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت ۹۲ اسب بخار هم قابل انتخاب می باشند.
بعد از پژو ۲۰۸ این دومین خودرویی است که از موتور سه سیلندر ۱٫۲ لیتری VTi استفاده می کند.

%d9%be%da%98%d9%88-%db%b2%db%b0%db%b0%db%b8-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%db%b3%db%b0%db%b1

Peugeot 301 compact sedan

امکانات ایمنی پایه در حد سیستم ترمز ABS و ESP و چهار کیسه هوا و سیستم کمک پارک عقب برای پژو ۳۰۱ قابل انتظارند. برای تولید این خودرو در ایران نیاز به ایجاد خط مونتاژ و سالن رنگ جدید نیست و امکان استفاده از سالن‌های موجود برای تولید آن وجود دارد ولی قالب‌های خودرو باید تولید شوند.
در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ در بازارهای جهانی حدود ۱۸ هزار دلار و پژو ۳۰۱ حدود ۱۵ هزار دلار عرضه می‌شود. هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایرانخودرو : در این قرارداد تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو ۳۰۱ است که قیمت آن را در شرایط فعلی ۵۸ میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.
وی ادامه داد: پژو ۲۰۸ نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن ۶۸ میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این پژو ۲۰۰۸ به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت ۷۷ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
پس باید اینطور نتیجه گرفت که هموطن های عزیزمان فکر خودرو ارزانقیمت را از ذهنشان پاک نمایند.



شرایط فروش پژو ۲۰۰۸
گروه خودروسازی ایران خودرو بخشنامه فروش خودروی جدید پژو ۲۰۰۸ را ویژه تیرماه ۹۶ منتشر نمود. این پیش فروش در نوبت ۱ و ۳ تیرماه قابل اجرا می‌باشد.
*در این طرح برای هر کد ملی امکان یک ثبت نام وجود دارد.
* متقاضیان دارای کد ملی با رقم سمت راست زوج در روز پنجشنبه ۱ تیرماه راس ساعت ۱۰ صبح ، امکان ثبت نام خواهند داشت .
* متقاضیان دارای کد ملی با رقم سمت راست فرد در روز شنبه ۳ تیرماه راس ساعت ۱۰ صبح ، امکان ثبت نام خواهند داشت .
* مبلغ پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومان می باشد.
* سود مشارکت این طرح ۱۵% و سود انصراف ۱۲% می باشد .
* اولين موعد تحويل اين خودرو شهريور ماه ۹۶ مي باشد كه براساس ظرفيت ثبت نام تا مرداد ۹۷ ادامه خواهد داشت.
زمان فعال سازي این بخشنامه ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه مورخ ۹۶/۰۴/۰۱ می‌باشد.

قیمت خرید حواله پژو ۲۰۰۸ چند؟

در حالی هنوز سه روز از فروش پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت ایران خودرو نگذشته که بازار سیاه خریدو فروش حواله آن راه افتاده است.


فروش اینترنتی سه محصول پژو ۲۰۰۸، دنا پلاس و تندرپلاس ایران خودرو از پنج شنبه (اول تیرماه ) آغاز شده است. اما از همان ساعات نخست ثبت نام، سایت خرید اینترنتی ایران خودرو اخطارهایی را به خریداران می‌دهد “که امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد و تلاش مجدد کنید”. همین امر باعث سرگردانی بسیاری از مردم برای خرید این خودروها شده است.
امروز شنبه(۳ تیرماه ) مرحله دوم فروش اینترنتی فروش این سه محصول آغاز شده و مردم همانند پنج شنبه حتی در ثبت اطلاعات اولیه و یا باز کردن سایت فروش اینترنتی ایران خودرو هم مشکل دارند. نکته قابل توجه آنکه هنوز سه روز از فروش ۲۰۰۸ توسط شرکت نگذشته که بازار سیاه خریدو فروش حواله آن در فضای مجازی آغاز شده است. به نحوی دلالان پیش پرداخت ۷۲ میلیون تومانی برای حواله ها در نظر گرفته و اقدام به فروش آنها می‌کنند.

چرا قیمت پژو ۲۰۰۸ به ۱۲۰ میلیون رسید؟

در حالی قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران خودرویی‌ها اعلام شده بود که معاون سازمان حمایت با توجه به پیش فروش این خودرو ، پیش‌بینی قیمت ۱۲۰ میلیون تومان را اعلام کرده است.
همزمان با سفر روحانی به فرانسه در بهمن ماه ۹۴ قرارداد از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو نهایی شد.ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری ۵۰درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد بود که باید به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی شود.
در این قرارداد طی ۵ سال تا ۴۰۰ میلیون یورو (۴۵۱ میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. بدین جهت تولید مشترک سه نوع خودروی ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱  در این قرارداد تعریف شد که قرار است در شرکت مشترک”ایکاپ” با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات ۳۰ درصد از محصولات  انجام شود.


قرار بود خط تولید ۲۰۰۸ اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود،اما  به دلیل مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (۲۰۰۸)  ۱۲اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .
بعد از افتتاح رسمی خط تولید قرار شد شرکت جزئیات فروش این خودرو را هم اعلام کند که با تعلل هایی امروز اول تیرماه نخستین سری فروش این خودرو آغاز شد. نکته قابل توجه دراین فروش عدم اعلام قیمت نهایی خودرو است که همین موضوع با انتقادات بسیاری همراه شد اما مسؤلان ایرادی به این موضوع نگرفتند و معتقد بودند قیمت این خودرو را عرضه و تقاضا مشخص خواهد کرد.
علاوه بر این موضوع مسؤلان ایران خودرو از همان روزهای اعلام تولید مشترک پژو ۲۰۰۸گفته بودند قیمت این خودرو زیر ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود و همین امرباعث شد تا مردم برای خرید آن رغبت بیشتری داشته باشند.
اما میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو ۲۰۰۸ که گفته است هرچند براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو تعیین شده است اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده است و پیش بینی می شود این خودرو با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود ، با پیش فروش ۶۰ میلیون تومانی موافقت شد.
با توجه به صحبت های مدیرعامل ایران خودرو که قرار بود با افزایش ساخت داخل این خودرو با قیمت زیر ۱۰۰ میلیونی راهی بازار شود، جهش قیمتی پیدا کرده و قیمت آن که هنوز نهایی نشده به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.
در حال حاضر از ساعت ۱۰ صبح امروز نخستین مرحله فروش این خودرو آغاز شده و باید دید در نهایت خودرویی فرانسوی پژو ۲۰۰۸ تا چه اندازه با رغبت مردم در خرید روبه رو خواهد شد و تا چه اندازه رشد قیمت را تجربه می کند .

همچنان در مورد اتومبیل در سایت دیلی دنبال کنید :
شرایط فروش و قیمت و مشخصات برلیانس h330 و h320 پارس خودرو + عکس
قیمت و مشخصات کامل رنو کوید (KWID) جایگزینی برای پراید + عکس جدید
قیمت و مشخصات کامل فنی ساینا خودرو جدید سایپا + عکس
قیمت و مشخصات کامل فنی جک اس ۵ اتوماتیک + فروش اقساطی

قیمت و مشخصات کلی و فنی پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ + عکس

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme