خانه / گوناگون دنیای ورزش / ماجرای حضور یک دوجنسه در المپیک ریو ۲۰۱۶ + عکس

ماجرای حضور یک دوجنسه در المپیک ریو ۲۰۱۶ + عکس

ماجرای حضور یک دوجنسه در المپیک ریو ۲۰۱۶ + عکس

‘لی تی’ سوپر مدل برزیلی در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو سوار بر دوچرخه‌ای که نام تمام کشورهای حاضر در المپیک ریو را حمل می‌کرد، حضور داشت.

دوجنسه

یک دوجنسه در المپیک ۲۰۱۶:

‘لی تی’ سوپر مدل برزیلی در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت. حضور او در این مراسم به عنوان اولین حضور مدل تغییر جنسیت داده در مراسم بازی‌های المپیک است.

او قبل از انجام عمل بیولوژیکی مرد بود و در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو از چگونگی انجام عمل تغییر جنسیت و پیرامون آن صحبت کرد. ‘لاندرا مدرویس سرزو’ با نام مستعار ‘لی تی’ مدلی تراجنسیتی که در مراسم افتتاحیه المپیک حضور داشت. او فرزند فوتبالیست برزیلی ‘تونینهو سرزو’ است.

لی تی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ عمل تغییر جنسیت را در کشور تایلند انجام داد. او در ایتالیا بزرگ شده و هنوز هم آنجا زندگی می‌کند. ‘ریکاردو تیسچی’، طراح ارشد برند جیوانچی(Givenchy) در سال ۲۰۱۰ ‘لی تی’ را کشف کرد همان سال او را به عنوان چهره این برند مطرح معرفی کرد. تا اینکه سال ۲۰۱۲ این برند اعلام کرد هزینه تغییر جنسیت او از مرد به زن را تقبل خواهد کرد. سال ۲۰۱۶ مجله ایتالیایی نام او را میان ۱۲۱۲ زنی که مد ایتالیا را تغییر دادند آورد.

داستان حضور او در ریو چه بود؟

‘لی تی’ در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت و در خصوص علت حضورش در ریو می‌گوید: «مانند هر انسان تراجنستی دیگر من هم یک پرچم بالا بردم. در مورد تغییر جنسیت خود در مراسم افتتاحیه صحبت کردم چرا که این بخشی از زندگی و گذشته من است. برای من باعث افتخار بود که رسانه‌ها به صحبت‌هایم گوش دادند. امیدوارم مردم سراسر جهان به صحبت‌های تمام دگرباش‌ها از جمله افراد تراجنسیتی گوش دهند.»

هدف از حضور او در این مراسم رساندن این پیام به مردم جهان بود: «کمک رساندن به تمام انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به جنسیت، رنگ پوست، نژاد و مذهب.»

‘لی تی’ در افتتاحیه المپیک ریو، سوار بر دوچرخه‌ای که نام تمام کشورهای حاضر در المپیک ریو را حمل می‌کند، حضور داشت. برزیل یکی از ناامن‌ترین کشورها برای افراد تراجنسیتی است بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵، ۸۰۲ نفر از افراد تراجنسیتی در این کشور به قتل رسیدند.

 

 

دوجنسه

عکس یک دوجنسه در المپیک ۲۰۱۶

در ژانویه سال ۲۰۱۶ کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، افراد تراجنسیتی بدون عمل تغییر جنسیت حق شرکت در المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارند و این نشان از عزم جهانی برای ایجاد زندگی و رقابت آرام برای افراد تراجنسیتی دارد.

منبع:varzeshebanovan.com

ماجرای حضور یک دوجنسه در المپیک ریو ۲۰۱۶ + عکس

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme