خانه / بیوگرافی ورزشکاران / بیوگرافی و عکس اینستاگرام محمد جواد معنوی نژاد ۲۰۱۷ – ۹۶ ( biography Mohammad Javad Manavinejad )

بیوگرافی و عکس اینستاگرام محمد جواد معنوی نژاد ۲۰۱۷ – ۹۶ ( biography Mohammad Javad Manavinejad )

بیوگرافی و عکس اینستاگرام محمد جواد معنوی نژاد ۲۰۱۷ – ۹۶ ( biography Mohammad Javad Manavinejad )

بیوگرافی کامل “محمد جواد معنوی نژاد” به همراه عکسهای محمد جواد معنوی نژاد را در دنیای والیبال و بیوگرافی ورزشکاران سایت دیلی ببینید.

دوران کودکی محمد جواد معنوی نژاد در کنار پدرش

نام کامل محمدجواد معنوی‌نژاد
تولد ۶ آذر ۱۳۷۴
زادگاه اصفهان، ایران
قد ۲۰۲ سانتی‌متر
وزن ۹۲ کیلوگرم
اطلاعات جایگاه
پست دریافت‌کننده قدرتی
باشگاه کنونی پیکان تهران
شماره ۱۴



بیوگرافی محمد جواد معنوی نژاد
محمدجواد معنوی‌نژاد والیبالیست ایرانی و عضو تیم ملی ایران است.
محمدجواد معنوی‌نژاد والیبال را زیر نظر پدرش آغاز کرد. گرچه سعید معنوی‌نژاد هیچ‌گاه والیبال را در سطح حرفه‌ای ادامه نداده بود، اما آن‌قدر تجربه داشت که بتواند استعداد را در یک شخص پیدا کند، کاری که انجام آن مخصوصاً در خانه دشوار است. جواد در یازده سالگی تصمیم گرفت والیبال را جدی‌تر دنبال کند و سعید معزی و حسن افغان از اولین مربی‌هایش بودند. در ادامه، او در سال ۱۳۹۰ به مدت ۶ ماه برای تیم راه و ترابری اصفهان در لیگ دسته یک کشور بازی کرد.
او در آبان‌ ماه ۱۳۹۰ در اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان شرکت کرد و با گذراندن ۲۶ دوره اردوی آمادگی به عضویت این تیم درآمد. تیم نوجوانان ایران حدود یک سال بعد با هدایت ایرج مظفری در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی تهران به مقام اول رسید و معنوی‌نژاد عنوان کاپیتانی تیم را در اختیار داشت.

با قهرمانی در آسیا، تیم نوجوانان جواز شرکت در مسابقات جهانی مکزیک را به دست آورد. معنوی‌نژاد در این مسابقات هم خوش درخشید و اکثراً عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص می‌داد. در این زمان فدراسیون جهانی والیبال با او مصاحبه کرد و از جواد به عنوان پدیده‌ای نام برد که پتانسیل ستارهٔ جهانی شدن را دارد. به هر ترتیبی که بود، ایران در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با شکست برابر تیم ملی روسیه از صعود به فینال بازماند و در دیدار رده‌بندی هم نتیجه را به لهستان واگذار کرد و در جایگاه چهارم جهان ایستاد.
پس از مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان فرهاد نفرزاده، جواد معنوی‌نژاد را در لیست خود برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار داد. این رقابت‌ها از ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ در ترکیه و با شرکت ۲۰ تیم از کشورهای مختلف آغاز شد، اما تیم جوانان ایران هم شانس بیش‌تری از نوجوانان نداشت و با پیروزی بر ترکیه و مقام پنجمی جهان به ایران بازگشت.

با انحلال تیم راه و ترابری اصفهان،معنوی‌نژاد به بانک کشاورزی تهران پیوست و به حضور در لیگ برتر نوجوانان رضایت داد. این تیم که علاوه‌بر او، نوجوانان ملی‌پوش دیگری را هم در اختیار داشت، قهرمان شد. با این حال دوست داشت در تیمی از شهر خودش بازی کند و با یک تیم اصفهانی قهرمان شود.
در سال ۹۲ برای پست دریافت‌کننده قدرتی با پیکان تهران قرارداد بست و پیراهن شمارهٔ ۹ را پوشید. در برهه‌ای از زمان، مجبور شد به عنوان پشت‌خط‌زن به میدان برود و با بازی خوب خود کار را برای حریفان مشکل کند. این عملکرد رضایت‌بخش، فرهاد نفرزاده را مجاب کرد تا جواد معنوی‌نژاد را برای کاپیتانی تیمش برگزیند.

حضور معنوی‌نژاد در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۱۳۹۳ دروازه‌ای از موفقیت‌های طلایی را به رویش گشود. تیم جوانان ایران به بحرین رفت و با شکست تمام رقیبان در فینال مقابل چین قرار گرفت. در این دیدار حساس که برندهٔ آن به مسابقات جهانی راه می‌یافت، ابتدا تیم چین با اختلاف زیادی از ایران پیش افتاد، اما معنوی‌نژاد به عنوان کاپیتان شرایط را کنترل و آرام کرد و جوانان ایران توانستد با برد قاطع سه بر صفر راهی میادین جهانی شوند. در پایان مسابقات، جواد معنوی‌نژاد توانست عنوان ارشمندترین بازیکن آسیا را از آن خود کند.
قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران با نام زنده یاد حسین معدنی در حالی آغاز شد که معنوی‌نژاد این‌بار با پیراهن شمارهٔ ۴ برای پیکان تهران بازی کرد.در این فصل، جواد بازیکن جای‌گزین دو نفر از دریافت‌کننده‌های تیم ملی بود. با اینکه رؤیای پوشیدن لباس تیم ملی بزرگسالان را در سر داشت، اما وقتی از او دربارهٔ تیم ملی پرسش می‌شد، می‌گفت: «با وجود دریافت‌کننده‌های خوبی که در تیم ملی هستند، من شانس کمی دارم و باید خیلی تلاش کنم تا نظر کادر فنی جلب کنم».

دیدار فینال فصل ۹۳ بین تیم‌های پیکان تهران و شهرداری ارومیه به صورت تک‌بازی در سالن سه‌هزار نفری فدراسیون والیبال برگزار شد. پیمان اکبری با چند تعویض حساب‌شده موفق شد در این مسابقهٔ حساس به برتری برسد و پایانی خوش را برای نمایندهٔ تهران رقم بزند. با این که مراسم اهدای جوایز به هم خورد، اما به هر حال این اولین مدال طلای جواد معنوی‌نژاد در لیگ برتر مردان بود.
اسلوبودان کواچ در دومین سال سرمربی‌گری تیم ملی ایران، محمدجواد معنوی‌نژاد را به عنوان پدیدهٔ لیگ برتر ۹۳ و کسی که می‌تواند در آینده به تیم کمک کند، به اردوی تیم ملی دعوت کرد.از سوی دیگر پیمان اکبری هم جواد را برای تیم امید می‌خواست. به این ترتیب معنوی‌نژاد صبح‌ها با یک تیم و عصرها با تیم دیگر تمرین می‌کرد.
به دلیل آمادگی بیش‌تر جوانان ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا در ردهٔ امیدها، مقرر شد که تیم‌های قزاقستان، هند و پاکستان به ایران بیایند تا با حضور این چهار تیم تورنمنتی چهارجانبه به میزبانی ساری برگزار شود، اما هند و پاکستان انصراف دادند و تیم‌های ملی ب و جوانان ایران جای‌گزین شدند. محمدجواد به همراه تیم ملی امید ایران در این مسابقات شرکت کرد و با هدایت پیمان اکبری پس از تیم ملی ب در جایگاه دوم ایستاد ولی عنوان قهرمانی را به دست آورد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ او با تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران به میانمار اعزام شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و نتیجهٔ تلاش تیمی ایران عنوان قهرمانی آسیا و کسب جواز قهرمانی جهان بود.

محمدجواد معنوی‌نژاد در اولین مسابقه برابر آمریکا برای تیم ملی ایران به زمین رفت. در مسابقه‌های بعدی، کواچ با اعتماد بیش‌تری از او بهره می‌برد اما بهترین بازی او در لیگ جهانی برابر لهستان بود. او در مسابقات خانگی فرصت بازی پیدا نکرد و در تمرینات پیش از سومین مسابقه برابر لهستان هم آسیب دید و بینی‌اش شکست؛ بنابراین کواچ ناچار شد حمزه زرینی را جایگزین او کند.
اسلوبودان کواچ بار دیگر از او دعوت کرد تا تیم ملی را در رقابت‌های جام جهانی هم همراهی کند، اما چندان او را بازی نداد و در پایان انتقادهای مبنی بر به کار نگرفتن معنوی‌نژاد به کواچ شد.
در جام بیست‌ونهم والیبال کشور، او به مشهد رفت تا پیراهن ثامن‌الحجج خراسان را بر تن کند،
ولی با شکایت باشگاه پیکان به تهران فراخوانده شد. پیکان مدعی بود که او با این باشگاه قرارداد دارد و باید به آن پایبند باشد؛ به این ترتیب او بار دیگر پیراهن تیم تهران را پوشید.
اگرچه پیمان اکبری با پی‌گیری‌های بسیار جواد را به پیکان بازگرداند و با خود به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در برزیل بردد، اما از او استفاده نکرد. نهایتاً پیکان با شکست برابر تیم UPCN سن‌خوان چهارم شد و به ایران بازگشت.
در دور برگشت لیگ برتر، با وجود محرومیت و مصدومیت دریافت‌کننده‌های تیم پیکان، جواد فرصتی یافت تا خود را نشان بدهد و به فینال رقابت‌ها رسید. در نخستین مسابقهٔ فینال مقابل بانک سرمایه ۳–۲ برنده شدند ولی بازی دوم را ۳–۰ باختند. در شرایطی که هر دو تیم خود را برای فینال سرنوشت‌ساز آماده می‌کردند، رضا ابراهیمی درگذشت و پیکان از حضور در مسابقه فینال انصراف داد؛ بنابراین بانک سرمایه قهرمان شد و پیکان نقره گرفت.

افتخارات محمد جواد معنوی نژاد
۱۳۹۳/۹۴ Gold medal with cup.svg با تیم پیکان تهران
۱۳۹۴/۹۵ Silver medal with cup.svg با تیم پیکان تهران
تیم ملی محمد جواد معنوی نژاد

۱۳۹۰ Gold medal with cup.svg قهرمانی نوجوانان آسیا – ایران
۱۳۹۳ Gold medal with cup.svg قهرمانی جوانان آسیا – بحرین
۱۳۹۴ Gold medal with cup.svg قهرمانی جوانان زیر ۲۳ سال آسیای مرکزی – ایران
۱۳۹۴ Gold medal with cup.svg قهرمانی امیدهای آسیا – میانمار
فردی محمد جواد معنوی نژاد

ارزشمندترین بازیکن قهرمانی جوانان آسیا ۱۳۹۳



پیشنهاد سایت دیلی :
بیوگرافی میلاد عبادی پور
بیوگرافی میر سعید معروف لکرانی
بیوگرافی امیر غفور
بیوگرافی مجتبی میرزا جانپور
بیوگرافی مسعود غلامی
بیوگرافی فرهاد قائمی
بیوگرافی عادل غلامی
بیوگرافی سید محمد موسوی عراقی
بیوگرافی مهدی مرندی
بیوگرافی شهرام محمودی
بیوگرافی سامان فائزی
بیوگرافی سلیم چپرلی

بیوگرافی و عکس اینستاگرام محمد جواد معنوی نژاد ۲۰۱۷ – ۹۶ ( biography Mohammad Javad Manavinejad )

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme