خانه / اقتصاد / هزینه کاشت موی طبیعی و مصنوعی سال ۹۶

هزینه کاشت موی طبیعی و مصنوعی سال ۹۶

هزینه کاشت موی طبیعی و مصنوعی سال ۹۶

اغلب افراد کم مو يا طاس تنها نياز به يک جلسه کاشت مو به روش ترکيبي دارند . در يک جلسه با توجه به بانک موي هر شخص حداکتر ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تار مو در کاشته مي شود.

توجه : کاشت۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تارمو در يک جلسه براي همه افراد امکان پذير نيست وفقط براي اشخاصي امکان پذير است که بانک موي خوبي دارند .

۱۵ توصيه به متقاضيان کاشت مو

۱- قبل از کاشت موحتما چند نفر را که قبلا مو کاشته اند از نزديک ببينيد وبا ديد باز درمورد انجام دادن يا ندادن عمل تصميم بگيريد. هدف از اين عمل پرکردن و پوشاندن منطقه طاسي است نه پرپشتي خيلي زياد که فقط با گذاشتن کلاه گيس حاصل مي شود. در کاشت مو بايد واقع بين بود. متاسفانه افرادي که در مراکز غيرمعتبر برايشان بزرگ نمايي شده و دروغ زياد شنيده اند انتظارات غير واقعي پيدا مي کنند.

۲- مرکز تخصصی موی رنسانس  از بهترین و مجرب ترین تیم های کاشت مو در ایران بهره می باشد این نکته بسیار حائز اهمیت است که به مرکز مراجعه کنید که سابقه طولانی در انجام کاشت مو داشته باشد .

۳- در مشاوره با مشاورین مراکز  چند نمونه از عکس هاي روتوش نشده را ببينيد و به توضيحات پزشک خود در مورد روش عمل و نتيجه مورد نظردقت کنيد. نگراني و دلشوره در باره کاري که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا براي پزشکان قابل درک است بنابراين سعي کنيد موارد نگران کننده را به صراحت با پزشک خود درميان بگذاريد. در نهايت توکل به خدا کرده و به پزشک متخصص اعتماد کنيد .

۴-توجه داشته باشيد که در طاسي هاي وسيع با کاشت مو نمي توان تراکم موي سنين نوجواني را دوباره ايجاد کرد. معمولا در طاسي هاي بزرگ پرپشتي موها پس از کاشت مو ۲۵ تا ۵۰ درصد موهاي طبيعي است.

۵- تعداد موهايي که با روش غير جراحيFIT کاشته مي شود کمتر از روش جراحي است. ضمن اين که ميزان موفقيت پيوند هم کمتر از روش جراحي است. بنابراين توصيه مي کنم از مجموع دو روش FUT+FITدر طي دو روز(روش ترکيبي) استفاده شود.

۶- انجام دادن روش غير جراحي FIT با دست يا ميکروموتوريا اتوماتيک (SAFER) تاثيري در کيفيت عمل ندارد. در همه اين حالت ها از پانچ هاي ظريف ۱ ميليمتري براي بيرون اوردن گرفت ها از پشت سر استفاده مي شود. روش SAFERکه در رسانه ها تبليغ مي شود چيز اضافه اي نسبت به روش هاي رايج ندارد .

۷-براي اينکه نماي جلوي سر بعد از کاشت مو غيرطبيعي نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موي جلوي سر از ميزان مشخصي پايين تر آورده نشود . بيماران در اين مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکري کنند و بي دليل اصرار به پايين آوردن زياده از حد خط رويش مو نداشته باشند.

۸-نتيجه عمل کاشت مو در افراد مختلف يکسان نيست . نتيجه عمل شما مي تواند بهتر يا بدتر از دوستان تان باشد. نکته کليدي ميزان بانک موي شماست. مثلا در افرادي که انعطاف پذيري پوست پشت سرشان خيلي زياد است مي توان نواري به عرض ۱٫۵ سانتي متر برداشت درحالي که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر ۱ سانتي متر خواهد بود .

۹-کاشت مو محدوديت سني نداشته و در سن بالا و با موهاي سفيد نيز قابل انجام است. افراد ۳۰تا۵۰ ساله بهترين کانديد کاشت مو هستند ولي افراد مسن سالم هم کانديد مناسبي براي کاشت مو هستند زيرا موهاي سفيد کاشته شده بسيار طبيعي ديده شده و کسي متوجه کاشت موي افراد مسن نمي شود. ضمنا اين گروه مي توانند موهاي کاشته شده را نيز مانند موهاي طبيعي رنگ کنند.

۱۰-کاشت مو مختص آقايان نيست و براي خانم ها نيز انجام مي شود مثلا خانم هايي که موهاي خود را سفت مي بندند دچار طاسي سر مي شوند يا خانم هايي که پيشاني خيلي بلندي دارند مي توانند با کاشت مو اين مشکل را برطرف کنند.

۱۱- از نظر علمي در يک جلسه کاشت موبا روش ترکيبي در بهترين شرايط حداکثر ۴۰۰۰ گرفت يا ۱۲۰۰۰ تار مو کاشته مي شود. علت اين محدوديت ميزان انعطاف پذيري پوست ناحيه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهاي آن منطقه است.

بنابراين ادعاي کاشت ارقام نجومي مانند ۱۶۰۰۰ يا بيشتر جنبه علمي و واقعي نداشته وصرفا تبليغات گمراه کننده بوده و غير اخلاقي است.

۱۲-در کاشت موي طبيعي ميزان موفقيت ۹۰ تا ۹۵ درصد مي باشد اما مثل هر عمل پيوند احتمال عدم موفقيت وجود دارد که مربوط به واکنش بدن افراد است . بيماران بايد از اين موضوع کاملا آگاه باشند و اگر تحمل پذيرش چنين اتفاق نادري را داشته باشند اقدام به عمل بکنند.

۱۳- توصيه من به بيماران اين است که براي تزريق PRP حتماً به متخصصان پوست و مو مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزريق خوني که از بيمار گرفته شده و سانتريفوژ شده است. در اين روش پلاسماي تغليظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولي است جدا کرده و در پوست سر تزريق مي کنند . ادعا مي شود چون پلاسما تغليظ شده است غني ازفاکتورهاي رشد بوده ومي تواند ريشه مو را تقويت کند. کاربرد PRP در درمان طاسي ايده اي نو محسوب مي شود PRP در اروپا و آمريکا در مرحله تحقيقاتي است ولي نتايج تحقيقات ضد و نقيض است . در يک مطالعه در برزيل PRP پس از کاشت مو با بهبودي ۱۵% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ايران کساني که اين کار را انجام مي دهند اسم آن را تزريق سلول بنيادي گذاشته اند و اين اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنيادي نيست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نيست .

۱۴- به ندرت از موهاي بدن (مناطقي مانند جلوي سينه يا ريش يا کمريا ساق پا ) با تکنيک FIT برداشته شده و به سر منتقل مي شوند. چون شکل و خصوصيات موهاي بدن متفاوت از موي سر است، معمولاً نتايج اين پيوند از نظر زيبائي چندان رضايت بخش نبوده و اغلب متخصصين پوست و مو تمايلي به انجام آن ندارند.

۱۵-تحقيقات بر روي سلول هاي بنيادي Stem cellsو سلول درماني يا کشت مو همچنان ادامه دارد ولي هنوز به نتيجه عملي در انسان نرسيده است. اين اميد وجود دارد که در آينده با شناسايي ژن هاي مسول طاسي قبل ازسن بلوغ و حذف يا اصلاح آنها با ژن درماني مشکل طاسي به طور کامل برطرف شود .در اين صورت اصلا نيازي به کاشت مو نخواهد بود

هزینه کاشت مو سال ۹۶

هزینه کاشت مو معمولاً بالاتر از دیگر روش‌های درمانی ریزش مو است، چرا که کاشت مو روشی دائمی و ماندگار محسوب می‌شود. راه‌حل‌های کوتاه مدتی مانند انواع لوسیون‌ها، تزریق کورتیکواستروئید و قرص‌های فیناستراید هر چند در وهله اول به نظر ارزان‌تر می‌رسد، اما با توجه به لزوم تکرار کردن درمان و ناپایدار بودن نتایج در نهایت کاشت مو سرمایه‌گذاری ارزشمندتری به شمار می‌آید.

هزینه کاشت موی  ۹۶

ریزش مو با الگوی مردانه دلایل متعددی دارد، با تعیین نوع دقیق طاسی می‌توان تعداد پیوندها (گرفت‌ها)ی لازم و هزینه کلی را مشخص کرد. طاسی یا کچلی به هفت کلاس یا گونه تقسیم بندی می‌شود، در طاسی کلاس ۱ هیچ گونه ریزش مویی مشهود نیست، حال آن که در طاسی کلاس ۷ ریزش موی قابل توجهی در تمام سر به چشم می‌خورد. بنابراین مشخص کردن شدت ریزش مو تاحد زیادی احتمال موفقیت کاشت مو و هزینه آن را تعیین می‌کند. کاشت مو معمولاً روی بیمارانی انجام می‌شود که دچار طاسی نوع ۳ تا ۶ هستند، احتمال موفقیت جراحی کاشت مو بر روی بیماران دچار ریزش موی کلاس ۷ بسیار پایین است. 

تعداد گرفت مورد نیاز

هزینه کاشت مو معمولاً بر حسب گرفت اعلام می‌شود و هزینه کلی عمل به تعداد گرفت‌ها بستگی دارد. هر چه تعداد گرفت (پیوند) مورد نظر بیمار بیشتر باشد، هزینه تقسیم شده بر گرفت کمتر خواهد بود. به علاوه گاهی اوقات لازم است بیش از یک عمل انجام شود تا نتیجه بهتری به دست آید، طبعاً در این صورت هزینه افزایش خواهد یافت. مقدار موی اهدا کننده در دسترس، بافت، رنگ و حالت کلی مو نیز عواملی هستند که بر قیمت نهایی عمل اثر می‌گذارند.

حداقل تعداد گرفت‌های لازم به طور متوسط ۶۰۰ عدد است که حداقل ریزش مو را پوشش می‌دهد. در صورت شدیدتر بودن طاسی باید حداقل ۱۵۰۰ گرفت به کار برده شود تا نتیجه قابل قبولی به دست آید، البته اکثر متخصصین کاشت مو بیشینه ۳۰۰۰ گرفت را مناسب می‌دانند. اگرچه گستردگی عمل در جلسه مشاوره مشخص می‌شود، اما در نهایت این خود بیمار است که تعداد گرفت‌ها را تعیین می‌کند.

هر چه تعداد گرفت‌ها بیشتر باشد، زمان جراحی نیز طولانی‌تر می‌شود. بنابراین چون منابع بیشتری در این مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

البته چنانچه جراحی‌ بر روی ناحیه بزرگتری انجام شود، هزینه با توجه به تقسیم شدن قیمت کل بر تعداد گرفت‌ها کاهش می‌یابد و سرشکن می‌شود.

هزینه کاشت مو سال ۹۶

هزینه برحسب تعداد گرفت‌ها

هزینه جراحی کاشت مو معمولاً بر حسب تعداد گرفت‌ها برآورد می‌شود. گرفت (پیوند) دسته یا گروهی طبیعی از تارهای مو (معمولاً ۱ تا ۴ تار مو) است که از آن با اصطلاح واحد فولیکولی نیز یاد می‌شود. این واحد‌های فولیکولی در جراحی کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) به صورت تک به تک با استفاده از وسایل مخصوص مستقیماً از پوست سر جدا می‌شود. اما در جراحی کاشت باریکه مو (FUT) باریکه‌ای از بافت حاوی مو جدا می‌شود و سپس واحدهای فولیکولی یک به یک از بافت یا باریکه اهدا کننده گرفته می‌شود. روش FUE معمولاً گران‌تر است، چون استخراج گرفت‌ها به دلیل ماهیت دقیق و دشوار عمل زمان‌برتر است.

روش تعیین تعداد گرفت‌ها

عامل‌های متعددی تعداد گرفت‌های لازم برای جراحی را تعیین می‌کند که یکی از آنها اندازه ناحیه یا ناحیه‌هایی است که باید پوشش داده شود. عامل دوم بافت موی بیمار است، موی نرم‌تر در مقایسه با موهای زبر و خشن به تعداد گرفت‌های بیشتری نیاز دارد. بنابراین هزینه جراحی کاشت مو برای موهای نرم‌تر بالاتر است.

ناحیه اهدا کننده ، یعنی ناحیه‌ای از سر دارای موهای سالم، پس از تعیین تعداد گرفت‌های لازم برای پوشش ناحیه طاسی بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که گرفت‌های لازم وجود دارد. شل بودن پوست ناحیه اهدا کننده و طول و عرض باریکه‌ی لازم نیز در نظر گرفته می‌شود.

اگر می‌خواهید از هزینه کاشت مو اطلاع یابید، با ما در کلینیک تخصصی موی رنسانس تماس بگیرید تا وقت مشاوره برایتان تنظیم شود و هزینه تقریبی جراحی پس از تعیین تعداد گرفت‌های لازم برآورد شود.

هزینه کمتر یا نتایج بهتر؟

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو دارند، با مشاهده تبلیغات ترغیب کننده کلینیک‌ها مبنی بر “بسته‌های ویژه” یا “قیمت باورنکردنی” ناخودآگاه وسوسه می‌شوند. شکی نیست که تخفیف گرفتن و هزینه کمتر پرداخت کردن ایده‌آل تمام ما است، اما به یاد داشته باشید که در مورد جراحی صحبت می‌کنیم و کیفیت جراحی مقدم بر هزینه آن است. اگر کیفیت را فدای هزینه کنید، در نهایت بهای بیشتری را، نه فقط از لحاظ مادی که از لحاظ عاطفی نیز پرداخت خواهید کرد.

هزینه کاشت موی طبیعی و مصنوعی سال ۹۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme