خانه / اقتصاد / پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۶ | قیمت مسکن در سال۲۰۱۷

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۶ | قیمت مسکن در سال۲۰۱۷

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۶ | قیمت مسکن در سال۲۰۱۷

پیش-بینی-قیمت-مسکن-در-سال-96-قیمت-مسکن

بررسی بازار مسکن نشان می دهد بیشترین عامل افزایش قیمت در سال‌های گذشته نرخ زمین بوده است که در مقطعی به ۹ برابر افزایش یافت در حالی که دیگر عوامل مانند مصالح ساختمانی فقط ۳۰ درصد از هزینه ساخت را در برمی‌گیرد.

به گزارش دیلی : همیشه پیش بینی قیمت مسکن و اطلاع از آینده این بازار، مورد توجه عموم مردم قرار داشته و از آنجایی که سهم زیادی از متقاضیان بازار مسکن، اجاره نشین هستند، بنابراین اینکه در آینده چه اتفاقی در بازار مسکن رخ می‎دهد، مورد توجه قرار داشته است.

از سوی دیگر، وضعیت ناپایدار اقتصادی در سال‌های گذشته و تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار مصالح ساختمانی از مواردی بوده که همواره متقاضیان را نسبت به آینده نگران می‌کند، بنابراین قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد و دیگر موارد موثر بر ساخت از دیگر عواملی است که می‌تواند با تغییرات ناگهانی بر نرخ تمام شده مسکن تاثیر گذار باشد.

اما روند افزایش قیمت در سال‌های گذشته نشان داده که بیشترین تاثیر بر افزایش قیمت مسکن، ناشی از نرخ زمین بوده است به طوری‌که افزایش ناگهانی قیمت زمین و افزایش دلالی و سفته بازی در این بخش، می‌تواند قیمت مسکن را تا چند برابر افزایش دهد که در نهایت بر نرخ نهایی خرید و فروش مسکن و آپارتمان بسیار موثر است.

 

.

.

.

.

اخبار تکمیلی در این خصوص به محض دریافت منتشر خواهد شد

پیش-بینی-قیمت-مسکن-در-سال-96-قیمت-مسکن

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۶ | قیمت مسکن در سال۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme