خانه / سلامت جنسی / همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

اگر شما جزو زنانی که همیشه سر تا پایشان را وارسی می کنند نباشید، ممکن است متوجه نشده باشید که واژن تان هم مانند سایر اعضای بدنتان فرسوده شده است.تغییرات واژن در دهه ۵۰ را در دنیای سلامت جنسی سایت دیلی مشاهده نمایید .

تغییرات واژن در دهه ۵۰ زندگی

به گفته فابیون یائسگی قابل توجه ترین تغییرات واژن و فرج را به ارمغان می آورد. نیاز به ذکر نیست که زنان در این دوران نیاز بیشتری به مراقبت های پزشکی دارند. کاهش استروژن منجر به نازک تر شدن، کشسانی کمتر و خشک شدن بافت واژن می شود که می تواند حس رابطه جنسی را مثل کشیده شدن سنباده به واژن بنماید که باعث ایجاد تحریک و حس نیاز به دفع ادرار می شود.

به گفته فابیون، به تازگی برخی کارشناسان پزشکی تلاش دارند کمپینی را برای این تغییرات به عنوان سندرم ادراری تناسلی یائسگی (GSM) genitourinary syndrome of menopause ایجاد نمایند. نام این مشکل به آتروفی واژن vaginal atrophy تغییر پیدا کرده ولی به این منزله نیست که فکر کنید این مسئله حالت سندرم ندارد ولی باید به این واقعیت توجه داشته باشید که این دسته مشکلات واژن، فرج و علایم ادراری به طور منظم با یائسگی همراه هستند. باید به زنان یادآور شویم که مشاوره دهندگان مراقبت های بهداشتی راه هایی برای پیشگیری از این علایم ارائه می کنند که خیلی بهتر از درمان است.

اگر با کمک آینه خودتان را بررسی کنید ممکن است متوجه برخی تغییرات آشکار در فرج خود بشوید مانند از دست دادن چربی و کلاژن که به خاطر کم شدن سطح استروژن است. این منطقه بخشی از بدن است که نیاز به داشتن چین و چروک دارد ولی با شروع یائسگی مقدار چین و چروک واژن کاهش پیدا می کند. با نازک شدن و کاهش الاستیک پوست در تمام این منطقه احساس کشش به شما دست می دهد.

زمانی که استروژن در بدن شما کم می شود باکتری های خاصی در واژنتان خانه می کند که باعث تغییر PH آن می شود. هنگامی که واژن اسیدی تر شود احتمال آسیب پذیری آن در مقابل عفونت بیشتر خواهد شد البته از دست دادن قابلیت ارتجاعی هم می تواند در این امر تاثیر گذار باشد. کم شدن ترشحات باعث روانی کمتر این بخش شده و عدم انعطاف پذیری احتمال ابتلا به عفونت را بیشتر می کند.

مطالب مرتبط در سایت دیلی :

تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۴۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

علت خشکی واژن چیست| درمان خشکی واژن

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme