خانه / سلامت جنسی / همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

اگر شما جزو زنانی که همیشه سر تا پایشان را وارسی می کنند نباشید، ممکن است متوجه نشده باشید که واژن تان هم مانند سایر اعضای بدنتان فرسوده شده است.تغییرات واژن در دهه ۶۰ را در دنیای سلامت جنسی سایت دیلی مشاهده نمایید .

تغییرات واژن در دهه ۶۰ زندگی

گرگرفتگی و تعریق شبانه می تواند چندین سال طول بکشد ولی بالاخره بهتر خواهد شد. تغییرات واژن در اثر یائسگی فقط بدتر خواهند شد. به گفته فابیو حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد زنان مشکلات خشکی واژن را گزارش کرده اند و اگر قدمی برای اصلاح این مشکلات برندارید ممکن است خودتان را در یک چرخه معیوب گرفتار کنید. وقتی رابطه جنسی بعد از یائسگی برای زنان دردناک می شود واکنش های غیرارادی پیش می آید و به خاطر تجربه رابطه جنسی دردناک مغزتان برای محافظت از شما در عضلات کف لگن اسپاسم ایجاد می کند و باعث آزار شما می شود. باور کنید یا نه با این که بسیاری از ما برای سفت کردن عضلات لگن مجبور به انجام ورزش های کگل هستیم برخی از زنان نیاز به درمان های فیزیکی برای نرم کردن عضلات کف لگن دارند.

اگر مشکل شما شلی این ناحیه است، هر چند برخی از زنان بعد از یائسگی در معرض تغییرات جدی به نام پرولاپس prolapsed هستند که با تغییرات بافت همبند رحم ،دهانه رحم ، یا حتی شل شدن شکم بدون این که متوجه شوید همراه است. این شل شدگی ممکن است گاهی اینقدر شدید باشد که از واژن بیرون بزند و برای رفع مشکل نیاز به جراحی باشد.

پس چه باید کرد؟

در هر سنی، اگر هر کدام از این تغییرات باعث نگرانیتان شد یا از لحاظ جسمی برایتان ناراحت کننده بود، از صحبت کردن در موردشان خجالت نکشید، و مشکلات خود را به طور منظم با یک ماما یا متخصص زنان و زایمان مطرح کنید. به گفته فابیون ” زنان باید مراقب خود باشند اگر با پزشک یا مشاور خودتان راحت نیستید شخص دیگری را جایگزین کنید که بتوانید مشکلاتتان را به راحتی با او در میان بگذارید. ”

اگر ناراحتی شما خفیف است، می توانید با استفاده از لوبریکانت حس خوبی حین رابطه جنسی داشته باشید. از محصولاتی که تبلیغات اغوا کننده مثل گرم کردن یا تحریک کنندگی بیشتر استفاده می کنند اجتناب کنید چون ممکن است باعث ایجاد حساسیت و سوختگی در واژن شوند. به یاد داشته باشید که لوبریکانت مبتنی بر روغن رابطه خوبی با کاندوم ندارد و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون برای این منظور بهتر عمل می کند.

همچنین می توانید از مرطوب کننده واژن استفاده کنید. به گفته فابیون ” می توانید از مرطوب کننده صورت برای واژن استفاده کنید این کرم ها به سلول های واژن نچسبیده و آب را در آن ها نگه می دارند.  بدن شما به طور معمول هر ۲ تا ۳ روز سلول هایش را جایگزین می کند بنابراین به صورت منظم باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

اگر این گزینه ها کارساز نبود ممکن است یک نسخه استروژن واژینال مشکلتان را حل کند.  پزشکتان شما را راهنمایی می کند که بتوانید بهترین گزینه از بین کرم استروژن ، قرص یا حلقه را استفاده کنید. هر یک مزایای زیادی برای واژن و مهبل داشته و در دوز پایین خطراتی که در مورد درمان هورمونی شنیده اید را ندارند. این روش درمانی نه تنها باعث بهبودی ناراحتی واژن می شود بلکه به طور چشمگیری در کاهش عفونت موثرند.

مطالب مرتبط در سایت دیلی :

تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۴۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

علت خشکی واژن چیست| درمان خشکی واژن

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme