خانه / سلامت جنسی / همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

اگر شما جزو زنانی که همیشه سر تا پایشان را وارسی می کنند نباشید، ممکن است متوجه نشده باشید که واژن تان هم مانند سایر اعضای بدنتان فرسوده شده است.تغییرات واژن در دهه ۳۰

سن واژن دقیقا با سن تولدتان یکی نیست. به گفته آلیسیا دوک  Alyssa Dweck استادیار بالینی زنان و زایمان در بخش پزشکی مونت سینای در نیویورک:  ” بدنتان خبری از تغییرات تقویم ندارد، ولی اندام تناسلی بدون شک با گذشت زمان دچار تغییر می شود. و دانستن این موضوع که تغییرات ایجاد شده کاملا طبیعی است – به خصوص برای کسانی که از مشاهده این تغییرات ناراحت می شوند – می تواند آرامش بخش باشد.

البته هر زن – و هر واژن – با هم متفاوت هستند. بارداری یا یائسگی در هر زنی با دیگران متفاوت است، حتی بین خواهران.  در ادامه سایت دیلی  مقاله تغییراتی که به طور کلی باید در نظر داشته باشید را برای شما لیست می کنیم.

تغییرات واژن در دهه ۳۰ زندگی

علت خشکی واژن :

– به گفته دویک، زنان با استفاده از قرص های ضد بارداری در این دهه ( قبل یا بعد از آن ) ممکن است با کمی خشکی واژن روبرو شوند.احتمالا به دلیل مصرف همین قرص های ضد بارداری تخمک گذاری متوقف می شود، که ممکن است روانکاری طبیعی واژن در حول و حوش زمان تخمل گذاری در هر ماه را محدود کند.

– به گفته دکتر استفانی اس فابیون Stephanie S. Faubion، مدیر دفتر سلامت زنان در کلینیک مایو و نویسنده کتاب راه حل های یائسگی در مایو: ” یکی دیگر از دلایل این امر علت پیچیده و کمی بحث برانگیزی دارد. ما فکر می کنیم برخی از زنان با مصرف قرص های ضد بارداری دچار خشکی بیشتر فرج vulvar می شوند زیرا این قرص ها هورمون های جنسی مردانه که آندروژن androgen نامیده می شوند، مسدود می کنند و فرج گیرنده این آندروژن بوده است و چون دریافت نمی کند دچار خشکی می شود. مشخص نیست که چرا بعضی زنان این اثرات را احساس می کنند و برخی دیگر احساس نمی کنند.”

البته بعضی زنان ممکن است در طی این دهه تصمیم به افزایش جمعیت سیاره بگیرند. واضح است که بارداری و تولد نوزاد تاثیر عمده ای بر فرج و واژن دارد، ولی بعضی از این تغییرات، معجزه زندگی کمی تعجب برانگیز تر است. به گفته دویک Dweck، به عنوان مثال بعضی از زنان با توجه به وزن سنگین رحم در دوران بارداری  با رگهای واریسی در پایین تنه خود مواجه می شوند. این رگ های خونی برجسته در اواخر دوران بارداری و درست بعد از زایمان رایج تر هستند. همچنین هورمون های بارداری ممکن است رنگ فرج شما را تغییر دهد، پس زیاد درباره تیره شدن اندامتان نگران نباشید چون بعد از زایمان به حالت طبیعی برمی گردد.

خوشبختانه واژن یک اندام بسیار منعطف است به خاطر ماهیت الاستیک و جریان خون بالایی که دارد بعد از مدتی که از زایمان می گذرد همه چیز به حالت عادی بر میگردد. به گفته دویک بعد از این همه سال هنوز این مساله برایش شگفت انگیز است.

با این حال ممکن است آسیب های عصبی و ماهیچه ای با توجه به مقدار نیرویی که بر عضلات کف لگن در حین بارداری و کار وارد شده، ایجاد شود. به گفته فابیون ، برخی از درمانگران جسمی استدلال می کنند که همه ما بعد از تولد نوزاد به کمی آموزش نیازمندیم تا وضعیت لگن خاضره را به شرایط مطلوبش برگردانیم. برای بعضی از زنان ورزش های کف لگن می تواند به جلوگیری از بی اختیاری ادرار و مشکلات رابطه جنسی کمک کند.

مطالب مرتبط در سایت دیلی :

تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۴۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۵۰ زندگی

تغییر واژن در دهه ۶۰ زندگی

علت خشکی واژن چیست| درمان خشکی واژن

همه چیز در مورد تغییر واژن در دهه ۳۰ زندگی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme